Volvo V40 cross country: Svestrani avanturist

Elegantan i sposoban - volvo v40 cross country
Elegantan i sposoban - volvo v40 cross country

Volvo Car korporacija još je 1997. godine otkrila potpuno nov automobilski segment predstavljanjem modela V70 cross country. Sada, 15 godina kasnije, novi volvov V40 cross country unosi jedinstven spoj mogućnosti, čvrstoće i elegancije u premium C segment. Za razliku od XC modela koji se razmeću svojim mišićima, V40 cross country donosi elegantnu robusnost upakiranu u stilski usavršen oblik. Vozačka pozicija u V40 cross countryju viša je za 40 mm od one u standardnom V40.

Dojam moćnosti naglašen je i jedinstvenim cross country detaljima kao što su 19-colni kotači poput onih na volvu V70, prednji kraj s tamnim kontrastnim odbojnikom, saćastom maskom hladnjaka i okomitim DRL svjetlima. Pragovi su kontrastno modelirani, što se ističe i na stražnjem odbojniku s integriranim difuzorom. Bakrena boja karoserije nastavljase i na elementima interijera, dok su kožni elementi dostupni u pet različitih verzija, uključujući "espresso" smeđu.

Dvodijelni naslon stražnjih sjedala se lako sklapa. Prtljažni prostor se može opremiti praktičnom mrežicom. Mekana pregradna mreža se nudi kao opcija, a čelična je dio dodatne opreme. Automobil se može opremiti i dodatnim "podom" u prtljažniku, koji stvara korisne mogućnosti za organizaciju prtljažnog prostora prema potrebama. Suvozačevo sjedalo može se preklopiti kako bi se dobio dodatni prostor, a tu su i prigodne kuke za vrećice. Dodatna oprema nudi i "cargo mat organiser", zadužen za sigurno smještanje sitnica, kao i "load organiser" za razdvajanje prtljažnog prostora.

Još jedan pametan detalj je specijalno dizajnirano kućište za strugalicu leda u panelima prednjih vrata. Unutrašnje osvjetljenje dizajnirano je kako bi ponudilo "teatralni" osjećaj. LED lampe koriste se za osvjetljenje strateških mjesta. volvo V40 cross country nudi vrhunsku voznu dinamiku zahvaljujući pogonu na sve kotače.

Dostupan je u kombinaciji s T5 turbobenzincem. Moćni 2,5-litarski peterocilindarski motor od 254 KS i 400 Nm okretnog momenta u kombinaciji s automatskim mjenjačem nudi ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu, a u prosjeku troši 7,8 l/100 km. T5 motor je na pojedinim tržištima dostupan i u dvolitarskoj izvedbi s 213 KS i 300 Nm. U ponudi je i motor T4, 1,6-litarski GTDI motor sa 180 KS i 270 Nm, koji u prosjeku troši 5,5 l/100 km.

Snažniji agregat uparen je sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem, dok je T4 dostupan s automatiziranim Powershift mjenjačem sa šest stupnjeva i dvostrukim kvačilom te šestostupanjskim ručnim mjenjačem. Dizelsku ponudu predstavlja peterocilindrični dvolitraš D4 od 177 KS i 400 Nm, koji osigurava ubrzanje do stotke za 8,6 sekundi, a troši tek 4,4 l/100 km. Slabija izvedenica D3 iz istog obujma istiskuje 150 KS i 350 Nm, a oba su dostupna u kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem.

Najmanji snagom, ali i potrošnjom, je 1,6-litarski D2 agregat, koji broji 115 "konja" i 285 Nm, a troši svega 3,8 l/100 km. Sve motorne verzije posjeduju "start & stop" sustav, te sustav regeneracije kočione energije, bez obzira na to da li su spareni s ručnim ili automatskim mjenjačem. (K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter