Volvo: Pri parkiranju mobitel potrebniji od vozača

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Volvo je razvio koncept autonomnog parkiranja. Konceptni automobil samostalno traži slobodno parking mjesto te parkira bez asistencije vozača. Pametni automobil bez vozača istovremeno sigurno komunicira s drugim automobilima kao i pješacima koji se nalaze na parkiralištu.

- Autonomno parkiranje je konceptna tehnologija koja oslobađa vozača potrebe za traženjem slobodnog parking prostora. Vozač jednostavno ostavlja automobil na ulazu u parking i kasnije dolazi po njega,ističe Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik pri Volvo Car grupaciji.

"Vehicle 2 infrastructure" tehnologija, odnosno odašiljači u cestovnoj infrastrukturi, obavještavaju vozača kada je usluga dostupna. Vozač preko aplikacije na mobilnom telefonu aktivira sustav autonomnog parkiranja i bezbrižno se udaljava od vozila. Automobil zatim putem senzora određuje slobodno parking mjesto te ga zauzima. Procedura se obrnutim redoslijedom obavlja kada se vozač vraća po automobil. Kombinacija autonomne vožnje s detekcijom i automatskim kočenjem omogućava sigurnu interakciju Volvo automobila s ostalim vozilima i pješacima na parking prostoru, a brzina i kočenje su prilagođeni za ugodnu integraciju u parking okruženju.

- Naš pristup se temelji na principu da se autonomno pokretani automobili moraju sigurno kretati u okruženju s neautonomnim vozilima i nezaštićenim sudionicima u prometu, dodaje Broberg.

Cilj Volva je preuzeti vodstvo na polju autonomne vožnje, a nakon prvih konceptnih vozila planirano je predstavljanje ove inovativne tehnologije krajnjim korisnicima. Koncept autonomnog parkiranja je jedan od nekoliko razvojnih projekata na ovom području. Volvo je ujedno i jedini automobilski proizvođač među sedam europskih partnera koji je sudjelovao u "SARTRE" projektu sigurnih cestovnih vlakova, uspješno okončanom 2012. godine. Projekt je uključivao vodeći kamion, koji je samostalno pratila kolona od četiri Volvo vozila pri brzini do 90 km/h, s razmakom između vozila koji je nekad iznosio samo četiri metra.

- Autonomno parkiranje i tehnologija samostalne vožnje u koloni su još u procesu razvoja. Ipak, prvi korak prema vodstvu u području autonomne vožnje, napravit ćemo predstavljanjem sustava samostalnog upravljanja u sljedećoj generaciji modela XC90 koja stiže koncem 2014. godine, zaključuje Broberg.


Podijeli: Facebook Twiter