I dok su oči Europe uprte u dolazak najnovije generacije VW Golfa, jednog od najvažnijih automobila svih vremena, na južnoameričkoj strani Atlantika, na jubilarnom 50. salonu automobila u brazilskom Sao Paolu, iznenađujuće je i silno jako odjeknula pojava jednog od najmanjih SUV-ova uopće - VW Taiguna.
Znamo, većini u Hrvatskoj naziv odmah budi asocijacije na nimalo omiljene "tajkune", pa mnogi najprije pomisle kako je riječ o "malim tajkunima" ili njihovim mladuncima, odnosno nasljednicima, no riječ je ipak o nečem sasvim suprotnom - zanimljivoj automobilskoj minijaturi.
Taigun je po dimenzijama - dužina 3,86, širina 1,73 te visina 1,57 m - nekako između A i B segmenta no međuoosovinski razmak od 2,47 metara ipak otkriva kako su njegovi "geni" najbliži Polu. I volumen prtljažnika od 280 litara jednak je tom omiljenom primjerku B segmenta. Stoga da, Taigun je u velikoj mjeri nastavak ideje koju duže vrijeme pronosi Polo u "cross" izdanju. No, kako su vremena izrazite potražnje za SUV-ovima svih vrsta, veličina i oblika, VW se odlučio na radikalniji iskorak i nastao je - Taigun.
Dizajnerski gledano, ma koliko je sve zajedno još uvijek prekriveno prototipovskim plaštom, sasvim je jasno da će i Taigun imati stil jednak aktualne generacije većine ostalih automobila planetarno popularnog njemačkog proizvođača. Oštrije rezani bridovi svjetala i njihova izrazita ukomponiranost u masku najznačajnija su karakteristika.
Bočna linija je razvedena dok je stražnji dio u pomalo tradicionalnom stilu trovratnih SUV-ova. Kako se također može razabrati korištenje LED dioda u svijetlima vrlo će biti rašireno. Unutrašnjost će obilovati bojama kako bi se naglasio razigrani, mladenački stil. Jer, ma što mislili o ovom automobilu i ma koga u njemu vidjeli, ciljna su mu skupina najmlađi vozači.
Motor što se u ovom trenutku spominje kao najvažniji je trocilindarski benzinac poznat nam i iz najmanjeg Upa. No, kako bi mogao odgovoriti zahtjevima nešto teže karoserije, Taigun ima 985 kilograma, elektronikom je snaga povećana na 110 KS.
No, ma što mislili i ma koliko zbog tako silnog "downsizinga" nevjerno vrtjeli glavom, karakteristike govore u prilog takvoj opciji: Taigun do brzine od 100 km/h stiže za svega 9,2 sekunde, a maksimalna mu je brzina 186 km/h. Potrošnja je pak fenomenalno niska - samo 4,5 l/100 km. Usporedimo li to sa sličnim Polom snage 105 KS, dinamika mu je praktično jednaka dok Polo na 100 kilometara troši skoro litru više.
Kad će na tržište? Mnogi bi ga voljeli vidjeti odmah. No, kako sada stvari stoje, teško da će se u našim salonima pojaviti prije konca iduće godine. Prognoze kažu kako je premijera serijskog modela predviđena za rujan 2013. godine u Frankfurtu.
Je, simpatičan je, djevojke bi rekle "sladak". Pa čak i naziv... "tajkun" prema engleskom izvorniku označava vrlo bogatu osobu koja kontrolira neku granu privrede. Prenesemo li to u automobilski svijet, pa Volkswagen i kontrolira veliki dio automobilske industrije. Stoga da, Taigun je uistinu - mlado od tajkuna. (E. PRODAN)