Najnovije, sedmo, izdanje golfa toliko je suveren proizvod da će opet pokrenuti gotovo pa tektonske promjene unutar klase. Golf se po pitanju vanjskog dizajna nije možda mnogo promijenio, no kad pratimo njegov razvoj kroz generacije, to zapravo nije učinio ni u - prethodnim slučajevima. Uvijek je golf svoje generacije promicao evolucijom, nikad revolucijom. Osim kad se prvi put pojavio 1974. godine.
Ciljano smo na probu uzeli model što je predmet želja najvećeg broja potencijalnih vozača: srednja razina opreme, dizelski agregat snage 105 KS, standardni ručni mjenjač, pet vrata, srebrna boja. Za taj model tvornički podaci kažu kako na "otvorenoj cesti" troši samo 3,3 litre uz emisiju CO2 od 99 g/km. Podaci su mogući jer je serijski ugrađen i "start&stop" sustav.
Golf je u svim razinama, a ima ih ukupno tri, opreme jako izdašan. Želite li "bazu", neće izostati baš ništa što utječe na ugodu i sigurnost vožnje, dok se u višim "paketima" pojavljuju ili estetski dodaci poput alu-naplataka ili napredni elektronski sustavi što vožnju dovode u zonu maksimalne sigurnosti i jednostavnosti.
Golf VII koristi najnoviju generaciju VW motora. Benzinci startaju s 1,2-litrenim TSI snage 105 KS, a slijede verzije 1.4 snage 120 i 140 KS. No, s obzirom na to da se većina kupaca golfa odlučuje za dizelske opcije, najzanimljiviji su 1.6 TDI sa 105 KS, odnosno dvolitrena verzija sada sa 150 KS. Svi su redom iznimno niske potrošnje, manje od pet litara uz iznimku 120 KS snažnog benzinca što traži 5,2 litre na stotinu kilometara. Vjerojatno najčešći odabir hrvatskih kupaca, 105 KS snažni dizelaš, u prosjeku troši samo 3,8 litara. (Edi PRODAN/NL)