Volkswagen golf VII: I sedmi put nov

15. siječnja u Hrvatskoj - golf VII
15. siječnja u Hrvatskoj - golf VII

Početkom rujna Volkswagen je u Berlinu predstavio sedmu generaciju svog bestselera, golfa, a kako bismo ga isprobali prije početka komercijalizacije u Hrvatskoj, najavljene za sredinu siječnja, potegnuli smo do Sardinije gdje je održana međunarodna prezentacija novog hita iz Wolfsburga.

Na konferenciji su nam dizajneri detaljnije pojasnili razvojne faze ne samo novog modela nego i čitave povijesti golfa jer nakon bube to je model s najduljom tradicijom, a i sinonim je za kompaktnu klasu.

Kao prvo, s ovim golfom napokon spiralu neprestanog "debljanja" automobila uzrokovanog opremom i zahtjevima sigurnosti vraćaju unatrag, novitet je lakši u prosjeku za 100 kg od prethodnika. Bitna stavka je danas i utrošak goriva, smanjen je i do tri posto u nekim modelima, a u najavi je i izvedba golf bluemotion s prosječnom potrošnjom od izvanrednih 3,2 l/100 km i emisijom CO2 od 85 g/km. Također, tu je i čitava armada novih sigurnosnih sustava, prvi put ugrađenih u vozilo ove klase.

Prednji dio je potpuno nov, bočna linija prepoznatljiva s velikim C nosačem krova čija silueta se provlači kroz svih dosadašnjih šest generacija, a novost je i prema naprijed izduljeni A nosač čime je poboljšana aerodinamika i dobiveno više prostora u kabini. Novost je i malo "leptir" staklo ispred bočnih retrovizora koje osim optičke funkcije ima i sigurnosnu - povećava vidno polje vozača.

Iznutra je novi golf potpuno nov. Velika prednja armatura izrađena je od ugodnih materijala, kao i bočne obloge vrata. Prostranosti doprinosi i za 59 mm dulji međuosovinski razmak što se najviše osjeti na stražnjim sjedalima. Ergonomiji nema zamjerke, prtljažnik je za 30 litara veći nego ranije (sad mjeri od 380 do 1.270 litara volumena), djeljiva stražnja klupa dio je opreme svih modela a u paketima "comfortline" i "highline" naslon suvozačkog sjedala može se preklopiti prema naprijed i time dobiti utovarni prostor duljine 241 cm. I utovar prtljage je olakšan zahvaljujući većem otvoru petih vrta i niskom utovarnom pragu.

Električni paket, električna parkirna kočnica, XDS blokada diferencijala, radio, klima, sedam zračnih jastuka i ESP dio su opreme i najosnovnijeg modela, a paketi opreme su jednakog naziva kao i ranije. Golf 1.2 TSI "trendline" stajat će jednako kao i prethodni model s istim paketom opreme i atmosferskim 1.4 litrenim motorom od 80 KS.

Ovjes je odlično usklađen s motorom i upravljačkim sustavom, sprijeda je MacPherson a traga Multilink. U vožnji zavojitim cestama Sardinije bilo je gotovo nemoguće izbaciti ga iz putanje, a tu je, kako smo već spomenuli, i sva sila naprednih elektronskih sustava. U Hrvatsku stiže 15. siječnja a cijene će biti, kako se očekuje, na razini dosadašnjih.

Četiri motora za start

Zasad su na raspolaganju dva poznata, ali temeljito dorađena turbobenzinska i dva turbodizelska stroja, svi sa Start-Stop sustavom. Početni benzinski motor je četverocilindrični 1.2 TSI s 85 KS i okretnim momentom od 160 Nm.

U benzinskoj ponudi slijedi ga znatno snažniji 1.4 TSI sa 140 KS i 250 Nm okretnog momenta. Potrošnja u prosjeku iznosi 5 litara uz emisiju CO2 od 116 g/km dok verzija sa sustavom isključivanja rada dva cilindra kad to nije potrebno (ACT-Active Cyilinder Technology) prosječno troši 4,7 litara benzina.

Bazni turbodizel je 1.6 TDI sa 105KS i okretnim momentom od 250 Nm i potrošnjom od svega 3,8 litre. Emisija CO2 je 99 g/km. Snažniji turbodizel jedvolitreni sa 150 KS i 320 Nm. Potrošnja je s obzirom na snagu i ovdje skromna, 4,1 litru uz 102 grama CO2/km. U zove motore isporučuju se ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva prijenosa dok je skoro za sve motore u opciji DSG mjenjač sa šest, odnosno sedam stupnjeva i pedalicama za upravljanje postavljenima iz kola upravljača. (Sa Sardinije Mato PAVLIČEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter