Vokalno stvaralaštvo nezaboravnog maestra Milottija

(M. ANGELINI)
(M. ANGELINI)

Koncert u povodu rođendana maestra Nella Milottija (1927.-2011.), održan je preksinoć u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula u organizaciji Muzičke akademije u Puli i Sveučilišta Jurja Dobrile. Pod nazivom "Maestrovi zvuci/Le melodie del maestro", koncert je bio usredotočen na vokalno stvaralaštvo nezaboravnog Milottija, a time su i završeni ovogodišnji Milottijevi dani.

Sunce ima dva barkuna

Prva je nastupila pijanistica Elda Krajcar Percan koja je odsvirala "Noć pod Ćićarijon", a potom je studentica Marina Dadić, pod mentorstvom profesorice Ivane Paule Gortan-Carlin predstavila pjesme iz ciklusa "Sunce ima dva barkuna" Daniela Načinovića koje je Milotti uglazbio.

Te je pjesme izveo Vokalni ansambl Muzičke akademije u Puli, a nazivi pjesama su "Sunce ima dva barkuna/Il sole ha due finestre", "Kukuriku/Chicchirichi", "Mirna teče, Raša gre/Il Quieto scorre, l'Arsia va", "Mali kapitan/Il piccolo capitano", "Šparuge na mjesecu/Gli asparagi sulla luna", "Kako lip je moj grad/Come e' bella la mia citta'", "Konj/Il cavallo", "Kio zna ko je Zimi zima/Chissa' se l'inverno ha freddo", "Tancale su žabice/La danza delle rane", "Nad zikvon/Sopra la culla".

Recimo samo da je ova Načinovićeva slikovnica iz koje su uglazbljene pjesme njegova najkompletnija slikovnica, jer nudi simbiozu ilustracije (Đanino Božić), vlastite poezije te glazbe koju je skladao Nello Milotti po njegovim stihovima. Sama je knjiga u podnaslovu definirana kao "muzička slikovnica za dječje pjevačke zborove".

Pjesnik je tu vodio računa i o ritmu pjesama, omogućivši tako da one budu lakše pamtljive, uvijek prenoseći poruku radosti, u vedrim pjesničkim bojama i tonovima. Svaka posljednja riječ drugoga stiha rimuje se s posljednjom riječi drugoga stiha iduće kratke strofe. Kako je napisala Doroteja Mislej u kratkome predgovoru ovoj slikovnici: "Kompozicije Nella Milottija možemo slikovito nazvati 'vokalnim crtežima', a njihova je najveća vrijednost neposrednost i primjerenost uzrastu kojem su namijenjene. U njima je prepoznatljiva kompozitorova harmonijska boja i melodijska karakterističnost, u kojoj se skladno isprepliću mediteranska raspjevanost i arhaičnost 'istarske ljestvice', kao sinteza posebne osjećajnosti".

Črnja i Cesarić

U nekim pjesmama, kao što je publika mogla čuti preksinoć, autor nudi i onomatopejska rješenja. Tako u pjesmi "Konj" napominje da je škljocanjem jezika moguće imitirati topot konja.

Milotti je svoje pjesme skladao u ritmu allegro comodo, allegretto i moderato, a spomenimo da je slikovnica, odnosno pjesme koje su preksinoć predstavljene, nastala u povodu 15. godišnjice susreta pjevačkih zborova "Naš kanat je lip" u Poreču.

Sopranistica Viktorija Đurđek otpjevala je "Gradiću moj lepi/Cittadina mia bella" prema tekstu Rikarda Katalinića Jeretova, a Vinka Bedeković, koja je nastupila umjesto Renate Hrženjak otpjevala je "Skerco/Scherzo", na Milottijev tekst.

Bedeković u duetu s Georgie Goldin izvela je potom "Slap/La cascata" po tekstu Dobriše Cesarića, a Antonija Puček, koja je nastupila umjesto Mateja Predojevića Petrića interpretirala je "Campana solitaria/Usamljeno zvono", također velikog maestra Milottija.

Akademski mješoviti zbor Muzičke akademije u Puli pod vodstvom doc. arta Domenika Briškog izveo je "Turan na vršiće/La torre in cima al colle" prema tekstu Zvane Črnje i "Tanac u Savičenti/Danza a Sanvincenti", prema narodnom tekstu.

Umjetničke suradnice na projektu bile su Vesna Ivanović-Ocvirk, koja je bila i korepetitor te Melita Lasek, a mentorice studentima prof. art. Dunja Vejzović i Lidija Horvat Dunjko te doc. art. Sofija Cingula. (V. BEGIĆ, snimio M. ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter