Voja Brajović: "Ovaj film spašava umjetnost koja umire"


Ova je drama važna ne samo za hrvatski film i kinematografiju, već i za spas umjetnosti koja, po mom mišljenju, umire. Treba spašavati stvaratelje poput Ivone Juka.

Ovaj film budi empatiju, čovjekoljublje; potrese vas do te mjere da se osjetite čovjekom, nadahnuto se i s pravom glumac Vojislav Brajović (koji glumi oca koji boluje od Alzheimerove bolesti), predstavio film "Ti mene nosiš " redateljice Ivone Juka, obraćajući se s ostatkom filmske ekipe novinarima nakon jutarnje 155-minutne projekcije drame "Ti mene nosiš" u kinu Valli, čijih dva i pol sata trajanja proklizi u dobro ispričanoj, režiranoj i odglumljenoj priči o borbi triju kćerki za prihvaćanje i iskupljenje.

Ivona Juka, nastavio je Brajović, kompletan je autor, redatelj, pisac, a očito i glumac koji zna od glumaca dobit upravo ono što je htjela. I nositeljica jedne od triju glavnih ženskih uloga, Lana Barić, bez natruhe PR promocije, rekla je: "Glupo je da ja kao akter govorim o tome. Ali film je fenomenalan". - Silno sam se potrudila da dobijem tu ulogu. Naučila sam sedam scena za audiciju. Svi smo se dali.

Film sadrži tri fenomenalne ženske uloge. Ako se mogu slobodnije izraziti: jebački, zaključila je izravno Lana Barić. Ivona Jukić, redateljica debitantskog dugometražnog filma prije toga je rekla: "Tvrdili su nam da nitko nije zainteresiran za dramu; predviđali su nam 300-tinjak gledatelja, a nakon dovršene kino distribucije u Zagrebu i sjajnih reakcija na festivalu u Karlovim Varima, svakodnevno nam prilaze obični ljudi koji imaju potrebu reći nam da im se film svidio. Kod nas je drama sinonim za dosadno, a to je rezultat toga što je kod nas pod etiketom "drame" snimljeno puno toga lošeg, rekla je, i ovaj put bez dlake na jeziku, Ivona Juka.

Posebno veliku ulogu, pored sjajne Nataše Dorčić te dobrih Nataše Janjić i Lane Barić, odigrala je mala debitantica Helena Beljan, a da je riječ o rođenoj glumici govori i to da je sama na konferenciji za novinare priznala da se njen lik razlikuje od nje u stvarnosti, zbog čega se silno trudila da ostvari čim bolju ulogu.

Svatko tko pogleda ovaj film i njenu ulogu kćerke koja je zrelija i hrabrija od roditelja, ne bi vjerovao kad bi se u stvarnosti, kao mi jučer, susreli s jednom povučenom, skromnom , gotovo sramežljivom djevojčicom, a što najbolje ilustrira dar transformacije odnosno ogroman glumački potencijal i talent Helene Beljan, djevojčice koja je izabrana na audiciji s još 250 prijavljenih cura. Budući da u filmu opsesivno s youtubea uči i ponavlja sočne javne istupe Zdravka Mamića, jedno pitanje Heleni (u filmu Dora) ticalo se i Mamića.

"Tata voli nogomet, voli Dinamo, tako da se voli i Mamić", odgovorila je iskreno. Crnogorski koproducent Nikola Vukčević je također u naletu iskrenosti priznao da svjetsku publiku danas čine 13-godišnjaci i da je to uništilo film, prisjetivši se visoke razine nekadašnjeg holivudskog te katastrofe današnjeg mainstreama. "Ovaj film pogađa, nema viškova, pun je emotivnih pleksusa. Bilo mi je divno gledati taj film i veselim se ponovnom gledanju s publikom u Areni", zaključio je on. Film je sniman na više od 90 lokacija u Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori, a okupio je više od 70 glumaca iz Hrvatske i regije. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter