Vodovod: Neplatišama prvo opomene ili ovrhe

Vodomjer (M. ANGELINI)
Vodomjer (M. ANGELINI)

Tko ne plati vodu, slijedi mu obustava isporuke vode. No, u slučaju Istarskog vodovoda ovakav je nepopularan potez krajnja mjera, prije toga iskoriste se sve druge mogućnosti. Potvrdit će to direktorica Laura Šuperina.

- Neplatišama se tolerira 90 dana, nakon toga kreću opomene. Moguće je postići nagodbu do šest mjeseci odgode plaćanja, a potom ovisno o slučaju, kreću ili ovršni postupci ili zatvaranje vode. O namjeri obustave isporuke vode, s naznačenim datumom, pisanim putem obavještavamo potrošače. Od 63.000 potrošačkih vodomjera, lani ih je zatvoreno 1,5 posto i to svega na dan-dva, dok neplatiše ne podmire račune. Pretežno su to bili potrošači koji nisu reagirali na opomene niti na druge poduzete mjere, odnosno vikendaši ili osobe bez stalnog prebivališta na području koje pokriva Istarski vodovod, ističe Šuperina.

Višestambene zgrade

U prošloj godini ova je vodoopskrbna firma sa sjedištem u Buzetu korisnicima javne vodoopskrbe i odvodnje, za utrošenu vodu, uključujući i naknade za odvodnju, za izgradnju odvodnje i vodoopskrbe, za zaštitu i korištenje vode te PDV i usluge, ukupno fakturirala 207,4 milijuna kuna. Od toga, prihod Vodovoda je oko 49 posto ili 102 milijuna kuna, a ostatak se odnosi na navedene naknade koje vodovod fakturira i naplaćuje putem računa za vodu, a temeljem zakonskih ili ugovornih obveza.

Postotak dospjelih, a nenaplaćenih potraživanja je 7 posto. Po strukturi, nenaplaćena potraživanja dijele se na sumnjiva i sporna, odnosno na potraživanja za koje je pokrenut ovršni postupak, a takvih je tri posto, te na ostala nenaplaćena potraživanja na koja otpada četiri posto, a koja sukladno poslovnoj politici, pretežito spadaju u kategoriju starosti do 90 dana za koje se ne pokreću nikakvi postupci prisilne naplate.

- Najčešće se problemi s naplatom javljaju u slučajevima neriješenih imovinsko-pravnih odnosa na nekretninama, primjerice neprovedene ostavinske postupke, narušene suvlasničke odnose te u slučajevima otvaranja predstečajnih postupaka ili stečaja nad potrošačima pravnim osobama, ističe Šuperina.

Izraženiji je problem u naplati kod višestambenih zgrada s jednim vodomjerom u kojima račune ne podmiruju svi vlasnici stanova, već samo dio stanara, a što za posljedicu ima poduzimanje mjera prisilne naplate prema stanaru koji s Istarskim vodovodom ima sklopljen ugovor o isporuci vode. Kao rješenje za ovakve situacije, Istarski vodovod uvodi u sustav nove tehnologije - vodomjere na daljinsko očitanje, koji omogućavaju da potrošači u svakoj zasebnoj stambenoj jedinici imaju evidentiranu svoju potrošnju i svoj račun.

Ovršni postupci

- Radi osiguranja naplate svojih potraživanja, pokrećemo ovršne postupke protiv potrošača koji račune za isporučene vodne usluge nisu podmirili ni nakon proteka roka od 90 dana od dana dospijeća računa. U protekle tri godine pokrenuli smo 450 ovršnih postupaka, prijavili svoja potraživanja u šest stečajnih postupaka i 17 postupaka predstečajnih nagodbi, ističe Šuperina.

Sukladno Zakonu o vodama, isporučitelj vodne usluge može iz opravdanih razloga, temeljem općih i tehničkih uvjeta isporuke vodnih usluga, ograničiti odnosno obustaviti korisnicima isporuku vodnih usluga. Istarski vodovod definirao je slučajeve u kojima potrošačima ima pravo ograničiti ili obustaviti isporuku vode. Opći i tehnički uvjeti isporuke vodnih usluga javno su objavljeni na web stranicama Istarskog vodovoda te na oglasnim pločama svih poslovnih jedinica, kao i na oglasnoj ploči u sjedištu Društva. (G. ČALIĆ ŠVERKO)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter