U našu se redakciju javio čitatelj koji se požalio da mu je Vodovod zbog dvomjesečnog duga kojeg je, igrom slučaja, platio unatrag dva dana, jučer isključili vodu. Kako je rekao, on je redovni platiša, ali račune plaća jednom na mjesec sve odjednom. Gdje se zagubio taj jedan od dva računa za vodu, koji mu sada iznose i do 800 kuna mjesečno, te zašto nije dobio barem opomenu prije nego su ga isključili, ne zna, ali kaže da je moguće da je "kvaka" u smjeni poštara u naselju. Kako bilo, tek što je večer prije platio sve račune, drugo jutro ostao je bez vode. Iako je prvotno pomislio da je riječ o puknuću cijevi, pozivom u Vodovod saznao je da je ipak isključen zbog 1.390 kuna, odnosno dvomjesečnog duga.
Voda nije luksuz
- Djelatnica s kojom sam razgovarao rekla mi je da platim dug i 200 kuna za ponovno ukopčavanje i da ću dobiti vodu. To sam i učinio odmah od kuće putem interneta, no kako je podne odmicalo, a ja nisam dobivao vodu, ponovno sam ih nazvao. No, tada je priča bila malo drugačija. Ista mi je djelatnica rekla da ne mogu odmah dobiti vodu, već da su grupe za iskopčavanje/ukopčavanje na terenu i kada dođem na red bit ću ukopčan. Danas, sutra, kadgod. Doista nisam mogao vjerovati da su me ostavili bez vode, iako nisam platio dva mjeseca, a inače sam uredni platiša. Uostalom, u 21. stoljeću smo, a ja nemam vode niti za očistiti wc, ustvrdio je naš sugovornik.
Dodao je i da je zbog saznanja da Vodovod učestalo isključuje neplatiše ovih dana, o svemu obavijestio i sanitarnu inspekciju jer smatra da nije u redu ljude ostaviti bez vode, koja je potreba, a ne luksuz, te će, ne budu li ljudi imali vode, izbiti i kakva epidemija. Pita se što će biti s ljudima koji nemaju isti tren novca za plaćanje dugova, a imaju možda i malu djecu ili je riječ o starijim ljudima? Međutim, sanitarna inspektorica mu je odgovorila da to nije njihov problem jer ljudi moraju plaćati svoje račune. Angažirao je, kaže, i odvjetnika, svjestan da ipak od svega neće biti ništa, ali ga doista smeta lakoća kojom se ljudima uskraćuje osnovna životna potreba - voda.
Jučer 25 isključivanja
Tragom ove informacije upitali smo direktora Vodovoda Deana Starčića je li točno da dnevno isključuju i po stotinu ljudi iz sustava vodoopskrbe te šalju li prije opomene. Prema njegovom odgovoru, Vodovod Pula dnevno provodi aktivnosti oko naplate potraživanja, a tek je krajnja mjera obustava isporuke vodne usluge.
- Dnevno se provode deseci zatvaranja, danas (jučer op.a.) konkretno bilo je 25 radnih naloga, a opomene tim potrošačima su poslane tijekom studenog. Obustava isporuke vodne usluge je regulirana Zakonom o vodama te Općim i tehničkim uvjetima isporuke vodne usluge javne vodoopskrbe Vodovoda Pula, stoji u kratkom odgovoru direktora Starčića.
Upitali smo ga također i kakva je procedura oko ponovnog priključenja na vodovodni sustav te kolika je cijena uključivanja.
- Ponovno uključenje korisnika u sustav opskrbe pitkom vodom obavlja se u roku od 24 sata nakon primitka potvrde o uplati. Troškovi zatvaranja i otvaranja iznose 210 kuna, zaključio je u svom odgovoru direktor Vodovoda Dean Starčić. (G. ROJNIĆ)