Vodnjanski duhovi prošlosti "(pro)šetali" galerijom

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Uistinu dojmljiva izložba fotografija talijanskog umjetnika Mattea Cardina pod nazivom "Inquisit Istriae" do  12. rujna može se razgledati u Centru vizualnih umjetnosti Batana. Umjetnik je naime, iskoristio  oslikane fasade Vodnjana (u kojem danas i živi), kao kulisu/pozadinu crno bijelih fotografija, kojima je umetnuo  ženski lik (Xena Zuparić) starajući pri tom mistične, i pomalo zastrašujuće fotografije u kojima je upravo duh prošlosti (kroz lik Xene) i danas prisutan i živ.

Naime, jedanaest fotografija koje je autor izradio po projektu Klare Mrsić, govori o tmurnoj prošlosti srednjeg vijeka u kojem je Vodnjan, kao najvažniji grad Istre toga perioda, bio mjesto patnje i straha.

- Riječ je o seriji fotografija izrađenih po projektu Klare Mrsić u kojem se urbanizam, misticizam i povijest grada upleću u viziju  koja stvara privid magične sredine opsjednute tmurnom prošlošću srednjeg vijeka. Upravo s jedanaest crno bijelih fotografija velikog formata Cardin se igra s novijim muralima oslikanim po cijelom mjestu te ih koristi kao pozadinu za svoje fotografije, objasnio je Đani Celija, pulski fotograf i kustos izložbe, dodavši i da s višestruke ekspozicije na kojima se ženski lik transformira u duhove, aveti prošlosti stvorile tmurnu, tešku atmosferu u kojoj je smrt sveprisutna kao i u  povijesti, tako i danas.

- Ujedno, fotografije su i podsjetnik na ne tako daleku prošlost samoga mjesta i ne dozvoljavaju da zaboravimo grozote napravljen u tom periodu povijesti kada je Vodnjan bio i mjesto patnje i straha od strane Mletačke inkvizicije, rekao je na otvorenju "Inquisit Istriae", Đani Celija.

Govoreći o fotografijama, Cardin je rekao da se ovim projektom otisnuo od uobičajenog dokumentiranog fotografiranja stvarnosti.

- Ovim sam se projektom otisnuo, uz totalnu umjetničku slobodu, u prepričavanje događaja koji su, iako prepuni fantastičnih elemenata, ostavština društvene i vjerske kulture mjesta. S projektom "Inquisi Istriae" fotografija postaje priča i optužba povijesnog perioda koji je naglasio jednu od mnogih ljudskih ludosti temeljenih na vjerovanjima, brutalnosti i neznanju, rekao je autor Matteo Cardin. (Napisala i snimila Nina ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter