Nadzorni odbor Adris grupe usvojio je u ponedjeljak plan za 2016. godinu i projekciju poslovanja do 2018. godine, priopćili su iz te tvrtke. Obrazlažući plan poslovanja, predsjednik Uprave Adris grupe Ante Vlahović istaknuo je kako su planovi ambiciozni, ali ostvarivi jer potražnja u svim poslovima kojima se Adris bavi raste. Najavljen je snažan investicijski ciklus koji je potpora u ostvarenju postavljenih ciljeva. Adrisova dosadašnja poslovna, a time i investicijska politika temelji se na prepoznatim trendovima - usmjerenost na high i premium segment u turizmu, premium segment visokokvalitetne bijele ribe te zdravstveno i životno osiguranje kao buduće izvore rasta Croatia osiguranja.
Strateška transformacija
Vlahović je podsjetio kako je završena strateška transformacija tvrtke, pa se poslovanje i budućnost Adrisa temelji na tri dugoročno održiva posla. Ujedno je najavio da će u turizam, zdravu hranu i regionalizaciju osiguranja do 2018. godine Adris investirati gotovo četiri milijarde kuna, odnosno prosječno više od milijardu kuna godišnje. "Ove investicije snažna su potpora izvršenju poslovnih planova", istaknuo je Vlahović.
Dosadašnje investicije u turistički proizvod Maistre u iznosu od 2,5 milijarde kuna svrstale su Maistrine hotele u vrh hrvatske premium ponude po cijenama i zadovoljstvu potrošača. Snažan investicijski ciklus, uz dodatni naglasak na direktne kanale prodaje, rezultirao je rastom prosječnih cijena i blagim produljenjem sezone. U razdoblju pak od 2016. do 2018. godine nova ulaganja vrijedna 1,6 milijardi kuna omogućit će da cjelokupna ponuda bude na razini 4 i 5 zvjezdica. Ključni su proizvodi svakako novi hoteli Park i Valdaliso. Uz ulaganja u destinaciji Rovinj-Vrsar, Maistra priliku za rast potencijalno vidi i u drugim vrhunskim destinacijama.
Okruženje u kojem posluje Cromaris je pozitivno, rastuća globalna potražnja namiruje se prvenstveno ribom iz uzgoja, pri čemu je proizvodnja orade i brancina u Europi najbrže rastući segment od svih uzgojnih kultura. Dosadašnjim investicijskim ciklusom vrijednim 640 milijuna kuna, Cromaris je postigao rast kapaciteta i vertikalnu integraciju, posebno izgradnjom novog mrjestilišta koje je otvoreno ove godine u Ninu. U proteklom šestogodišnjem razdoblju prodaja je porasla za čak šest puta, uz rast prodajne cijene i smanjenje troškova proizvodnje. U sljedećem razdoblju i dalje su u fokusu dva ključna tržišta - hrvatsko i talijansko, te se i nadalje očekuje kako će Cromaris više od 75 posto prodaje plasirati na inozemna tržišta. Najavljenim daljnjim ulaganjima vrijednim 370 milijuna kuna, Cromarisov je cilj do 2018. godine dostići proizvodnju od 10 tisuća tona, uz osnaživanje brenda Cromaris, što će omogućiti razlikovnost od konkurencije i stabilnost cijena.
Što se pak tiče poslovanja Croatia osiguranja, naglašeno je kako postoji veliki potencijal rasta hrvatskog osiguravateljnog tržišta. Pritom je posebno istaknut potencijal rasta u životnom i zdravstvenom osiguranju. Nakon što je obavljeno financijsko restrukturiranje i dokapitalizacija vrijedna 840 milijuna kuna, završena je i prva faza operativnog restrukturiranja s ciljem osnaživanja prodajne strukture i centralizacije poslovanja. Rezultat je toga stabilizacija tržišnog udjela na ključnom hrvatskom tržištu u 2015. - nakon višegodišnjeg negativnog trenda. (D. GRAKALIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA