I hrvatska ce Vlada od 2012. morati kupovati jedinice emisija staklenickih plinova za letove svoga zrakoplova na podrucje Europske unije. Europska komisija objavila je da ce se gotovo cetiri tisuce komercijalnih zrakoplovnih kompanija i zrakoplovne snage diljem svijeta morati ukljuciti u plan EU-a o trgovini emisijama staklenickih plinova do 2012. ili ce biti kažnjeni kada budu letjeli u Europu.
Na popisu operatera nalaze se mnoge velike europske kompanije poput Alitalije i Lufthanse, ali i tri kompanije sa sjedištem u Hrvatskoj - Croatia Airlines, Dubrovnik Airlines i Trade Air - te zrakoplov Vlade. Prema objašnjenju Komisije, na listi su se našli svi operateri koji su letjeli prema odredištima u EU-u u razdoblju od 1. sijecnja 2006. do 31. prosinca 2008. Tako se na popisu našao i službeni zrakoplov hrvatske Vlade, ali i vlade Makedonije, Slovacke i Crne Gore.
Upuceni objašnjavaju da se citav sustav u EU-u gradi na tome da ce se u buducnosti emisije staklenickih plinova morati kupovati na aukcijama. Cilj je da se ukupna emisija staklenickih plinova drži u odredenim okvirima radi ucinkovitije borbe protiv globalnog zatopljenja. Dok ce tvornice imati na raspolaganju odredene kvote koje ce moci nadopuniti kupnjom dodatnih emisija, zrakoplovne kompanije morat ce, prema tvrdnjama naših sugovornika, kupovati sve.
U taj novi sustav morat ce se, ocito, uklopiti i zrakoplov Vlade. U Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog uredenja isticu, pak, da ce, sukladno novoj direktivi Europske komisije, "i bez obzira na to što Hrvatska još nije clanica EU-a, sve nacionalne zrakoplovne kompanije koje ostvaruju promet u i iz država Europske unije biti ukljucene u shemu trgovanja emisijama staklenickih plinova od 1. sijecnja 2012."
- Nacionalne zrakoplovne kompanije dužne su od 1. sijecnja 2010. i nadalje pratiti svoje emisije staklenickih plinova prema utvrdenim i propisanim protokolima Europske komisije. Za nepoštivanje regula zrakoplovne kompanije placat ce odredene novcane kazne, pojašnjavaju u Ministarstvu.