Vještaci iskazima potkopali Horvatinčića

'Potopljen' – Tomislav Horvatinčić (Nikša STIPANIČEV/CROPIX)
'Potopljen' – Tomislav Horvatinčić (Nikša STIPANIČEV/CROPIX)

Tomislav Horvatinčić imao je pune četiri minute vremena da uoči jedrilicu s talijanskim nautičarima i izbjegne sudar, no nije učinio ništa. Niti smanjio brzinu, niti pokušao promijeniti smjer. Čak ni u posljednjim sekundama, kada je još mogao izbjeći strahotnu tragediju oštrim skretanjem ili gašenjem motora, nije reagirao nego je gliserom pri brzini od 26 čvorova naletio na jedrilicu, prešao preko nje, i na mjestu ubio supružnike Francesca Salpietra i Marinellu Patelle. Sukus je to izvješća sudskih prometnih vještaka Ive Makjanića i Mije Radunovića koji su na današnjem ročištu na Općinskom sudu u Šibeniku iznijeli rekonstrukciju stravične pomorske nesreće koju je 16. kolovoza prošle godine u primoštenskom akvatoriju skrivio Horvatinčić.

- Toga dana vidljivost je bila dobra, nije bilo nikakvih fizičkih prepreka, i s obzirom na poziciju vozača brodice su se mogle sa sigurnošću uočiti već na oko 7,4 kilometra udaljenosti. Jasno su mogli raspoznati trupove i odrediti smjer kretanja već na 3.700 metara. S obzirom na brzine kretanja ostalo je četiri minute vremena do spajanja kurseva što je dovoljno vrijeme da se poduzme manevar izbjegavanja - iznio je vještak Ivo Makjanić.

Istaknuo je da je brodica oštećenika, talijanskih nautičara, dolazila s desne strane i imala je prednost prolaska te je Horvatinčić trebao napraviti manevar izbjegavanja skretanjem udesno. No, on to nije učinio već se, ustvrdili su vještaci, nastavio kretati istim smjerom i brzinom. Za razliku od Horvatinčića, talijanski nautičari pokušali su se spasiti kada su vidjeli da prema njima juri gliser i to manevrom "sve desno" što je i propisano pravilnikom o izbjegavanju sudara. Kako su plovili presporo u odnosu na Horvatinčića, brzinom od četiri čvora, u tome nisu uspjeli. Posljednju priliku za izbjegavanje sudara Horvatinčić je imao netom prije sraza, no, niti nju nije iskoristio.

- Osam sekundi prije sudara gliser je bio udaljen 132,25 metara od jedrilice. Da je tada skrenuo naglo u desno možda bi se sudar i dogodio, ali ne s takvim posljedicama. Imao je i mogućnost zaustavljanja. Kada se gliseru oduzme pogon naglo usporava, ukopava se. Također bi do sudara došlo, ali ne sa ovako dramatičnim posljedicama. Dakle, mogao je skrenuti ili isključiti motor. Ništa nije poduzeo. I nakon preleta preko jedrilice motori glisera su bili u pogonu. Ništa nije poduzeo, a na jedrilici su pokušali ali nisu uspjeli - rekao je vještak Mijo Radunović. (Z. DELJANIN/NL)

 

 


Podijeli: Facebook Twiter