Madi Sharma, članica Komisije za ekonomiju i društvo EU-a, u sklopu dvodnevne konferencije "Poduzetništvo i Europska unija" pulskim je srednjoškolcima i studentima Odjela za ekonomiju i turizam danas održala pomalo neuobičajeno predavanje o tome kako uspjeti u životu. Bio je to spoj psiholoških savjeta kakve možemo pronaći u self-help literaturi, ali i vlastitih iskustava.
Naime, Sharma je uspješna poduzetnica, vlasnica multinacionalne grupe Madi kojoj je, kao etničkoj Indijki, otac, a kasnije i bivši suprug, još u ranoj mladosti rekao da žene nisu za biznis, odnosno da nisu nizašto. Posao vezan uz prodaju hrane pokrenula je u 29. godini praktički ni iz čega, kao samohrana majka, bez novca, edukacije i potrebnih vještina. Počela je s minimumom, udvostručila zaradu te od jednog došla do 35 zaposlenih.
- Sve što želite raditi, možete raditi. Ništa nije nemoguće. Čak i ako nemate znanje za određeni posao, možete angažirati onoga tko ga ima. Vjerujte u sebe, recite "ja sam najbolji". Ti si svoj vlastiti brend. Tvoj brend je DNK onog što jesi, poručila je Sharma budućim potencijalnim poduzetnicima. Studente je iznenadila na početku predavanja, kada im je rekla da ustanu, prodrmaju tijelom, izmasiraju si uši te triput duboko udahnu. Ti su, naoko nevažni, "trikovi" bitni jer je, kaže, držanje tijela vrlo važno, a prema našem gardu mnogi poslodavci donose odluku, prije nego što uopće pročitaju naš kurikulum ili izustimo ijednu riječ. Drmusanjem organizam dobiva energiju, dok se dubokim udasima tijelo opskrbljuje kisikom što je, recimo, važno učiniti prije intervjua za posao, dok vas masaža ušiju čini budnim. Sharma je iznenadila i svojim stavovima o znanju, radnom iskustvu i vještinama.
- Devedeset i pet posto ljudi radi posao koji mrzi, za plaću. Ne radite posao radi novca, nego posao koji volite. Većina poslodavaca ima glup sistem zapošljavanja: traže kurikulum, radno iskustvo i vještine. Mene to ne zanima, želim ljude koji žele raditi za mene, kazala je Sharma. Mlade je savjetovala da uče što više stranih jezika te da nedostatak ideja i aktivnosti ne opravdavaju krizom jer je "75 posto bogatstva svjetskih kompanija počelo nastajati upravo u vrijeme krize". (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)