Richard Flimel, predsjednik Odbora direktora JOJ Media Housea u razgovoru za Novi list objašnjava zašto se ta tvrtka odlučila na kupnju Novog lista, Glasa Istre i Zadarskog lista i koji su planovi za budućnost.
- Zašto ste se odlučili kupiti Novi list, odnosno zašto ste se odlučili na investiranje u tiskani medij i to u Hrvatskoj?
- Kao grupacija smo stalno u potrazi za novim poslovnim prilikama, a na tržištima u Slovačkoj i Češkoj se više nismo imali gdje širiti. Hrvatska se nametala kao logičan izbor i kad se pružila mogućnost za kupnju Novog lista zaključili smo da se radi o dobroj poslovnoj prilici, pa smo se odlučili na ovaj potez kojim smo kupili osim Novog lista i Glas Istre i Zadarski list, radi stvaranja jake medijske platforme. Već dugo razmišljamo o ulasku u posao s tiskanim medijima i mislim da ih možemo učiniti profitabilnima i utjecajnima na nacionalnoj razini.
- Ali tiskano novinarstvo je već dugo u krizi i većina velikih "tradicionalnih" svjetskih medijskih kuća bilježi minuse?
- Istina, ali ima i primjera kada novi proizvodi u printu uspijevaju. Tradicionalno novinarstvo je izgubilo primat u prijenosu informacija, ali možete li dugoročno zamisliti da vam osnova informiranja bude gomila neprovjerenih informacija s društvenih mreža? Upravo u tome vidim snagu i prednost tiskanih medija odnosno tradicionalnog novinarstva, ljudima će točna, provjerena informacija s jasnim izvorom uvijek trebati.
- Koliko dugo ste planirali kupovinu Novog lista?
- Ne dugo. Prilika se ukazala tek nedavno i nije puno prošlo do odluke da uđemo u ovaj posao.
- Koliko dobro poznajete situaciju na hrvatskom medijskom tržištu i kako vidite poziciju Novog lista?
- Poznajem medijsko tržište jer Novi list nije prvi projekt u koji smo htjeli ući. Ne mogu vam reći koje su bile druge opcije, ali upoznat sam sa stanjem na tržištu. Pozicija Novog lista je dobra jer se kao regionalni medij može lakše nositi s potrebnim promjenama od velikih nacionalnih izdavača. Njegova povezanost s bazom je bolja i dublja i lakše može napraviti iskorak prema novim projektima.
- Od kada se pojavila informacija da ste zainteresirani za kupnju Novog lista niste izlazili u javnost. Hrvatsko novinarsko društvo je čak pozvalo državne institucije da provjere što se događa?
- Svjestan sam da je bilo puno konfuzije i velikog zanimanja javnosti, ali moram istaknuti dvije stvari. Kao prvo, Novi list je tvrtka na tržištu i ne mogu ići okolo i davati izjave o transakcijama koje nisu gotove odnosno dogovorene, a kao drugo, nitko nije pitao. Točnije, dobili smo dva upita od drugih novinara koja su se svodila na pitanja poput "Jeste li se susreli s premijerom?". I to su jedini razlozi zbog kojih nismo izlazili u javnost.
- Stoji li iza vas neka politička opcija? Naime, u medijima se spominje kako iza vas odnosno iza kupnje Novog lista stoje desne političke opcije?
- Ne, ovo je meni isključivo poslovni potez. Čuo sam i ja da se u medijima spekulira oko politike, ali tu stvarno nemam što dodati. Teško je komentirati i dokazati nešto što ne postoji.
- Što planirate s Novim listom? Što mogu očekivati zaposleni?
- Sigurno će biti promjena, ali o konkretnim potezima za sada ne mogu govoriti jer je preuranjeno. Tvrtka nije u dobrom stanju, neke ćemo troškove sigurno morati rezati, a negdje očekujemo investicije i rast.
- U što ćete točno investirati i koliko?
- Imamo plan investicija, ali je za sada preuranjeno da izlazimo s njim.
- Hoće li biti otpuštanja u Novom listu?
- Postoji plan predstečajne nagodbe Novog lista i sada moramo provjeriti koji dio tog plana i u kojoj mjeri ćemo implementirati.
- Što čitatelji mogu očekivati?
- Dobro novinarstvo, naglasak na dužim formama, a odmicanje od kratkih vijesti koje mogu dobiti besplatno negdje drugdje.
- Jedna od karakteristika Novog lista su i kolumnisti i komentatori, pretpostavljam da ćete u skladu s najavama o dobrom novinarstvu taj dio nastaviti?
- Da. Čitateljima ćemo dati analizu, komentar i pozadinsku priču.
- Hoćete li mijenjati uređivačku politiku Novog lista?
- Ne očekujem promjene u tom smislu, ali moramo biti svjesni da što su novine financijski neovisnije onda su neovisnije i sa sadržajem odnosno uređivačkom politikom. Ako novine zarađuju, teško da će ijedan vlasnik mijenjati uređivačku politiku.
- Rekli ste da je preuranjeno govoriti o konkretnim investicijama, ali planirate li snažnija ulaganja u digitalne platforme?
- Naravno, ali oprezno. Naime, na malim tržištima kao što je hrvatsko teško je napraviti profitabilan digitalni proizvod.
- Planirate li kadrovska osvježenja u tvrtki, u novinarskom, ali i upravljačkom dijelu?
- Za sada ne, moramo naravno vidjeti u praksi kako tvrtka funkcionira u svim dijelovima da bi odlučili o eventualnim promjenama. U ovome trenutku dajemo punu podršku i povjerenje Upravi u provedbi predloženih mjera i planova i obveza iz predstečajne nagodbe koje će biti provedene kroz odluke Nadzornog odbora i Uprave.
- Tvrtku JOJ Media se povezuje s investicijskim fondom J&T. U kakvom ste točno odnosu?
- Mi nismo dio te tvrtke, mi smo privatna kompanija koja je samo poslovni partner s tim fondom iako se čak i u Slovačkoj te stvari miješaju.
- Što još posjeduje JOJ Media?
- Vlasnici smo šest TV stanica, pet u Slovačkoj i jednog "pay TV" kanala u Češkoj. Osim toga, vlasnici smo tvrtke za billboard oglašavanje Outdoor Akzent koja je u tom segmentu prva u Češkoj i Slovačkoj te druga na tržištu Austrije. Uz to, imamo i tvrtku koja radio stanicama nudi marketinšku podršku. (Jasmin ĐEČEVIĆ)