Tik nakon objave izlaznih izbornih anketa parlamentarnih izbora, koje je na televizijskom ekranu okolnog kafića sa zanimanjem popratio i sam autor, prekjučer je istaknuti hrvatski umjetnik i jedan od pionira video umjetnosti Dalibor Martinis u parking garaži, u bivšem kinu Beograd u Puli, a u okviru projekta "Otvoreni grad", realizirao kino akciju pod naslovom "Drive-in iz pakla/Hell drive-in (Vječna vatra gnjeva)".
Umjetnikova intervencija može se shvatiti kao instalacija za kino, kolektivna akcija, performans i projekcija za automobile i publiku. Martinis je svojom kritičkom intervencijom u javnom polju ukazao na prošlu i sadašnju ulogu prostora te ironično, kao da privodi svrsi oba prostora, prostor kina (organizirajući projekciju) i prostor garaže pretvorio u specifično 'drive-in kino'.
Na programu je bila 'Vječna vatra gnjeva', koju čini niz video zapisa izvedbi istoimenog performansa koje Martinis opisuje kao "projekt iregularnog privremenog spomenika" tako da se olupina automobila zapali. Projicirane su izvedbe iz Zagreba, Ljubljane, Graza, Dubrovnika. Autorov projekt "Vječna vatra gnjeva" komemorira/generira čin pobune koji se zbiva neredovito, ali učestalo na marginama velikih gradova i u pravilu se iskazuje paležom automobila. Glasovi i zvukovi s paleža/pobuna u Parizu ili Bejrutu činili su prekjučer zvučnu kulisu projiciranom video materijalu.
Zapaljeni automobil kod građanina pobuđuje osjećaj nelagode jer izaziva asocijaciju na nezadovoljstvo onih drugih (različitih), a protiv vrijednosti koje smatra svojim civilizacijskom dosegom, pa je takav čin ponajprije spomenik nesposobnosti društva da se održi kao univerzalna vrijednost.
Projekt je realiziran u suradnji s projektom "Cinemaniac - misliti film" te u partnerstvu s vodnjanskim prostorom za suvremenu umjetnost Apoteka, kustosicom Brankom Benčić i pokretačicom projekta "Otvoreni grad", arhitekticom Bredom Bizjak. (Z. ANGELESKI)