Visi i tanker za Uljanik Plovidbu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Intenzivno radimo da osiguramo novac, kako za dugorocno financiranje proizvodnje tako i za isplatu radnickih placa, što nam je, naravno, prioritet. S Uljanik Plovidbom postigli smo dogovor da podmiri jedan dio dugovanja za isporuceni tanker 'Kastav' i taj novac ocekujemo ovih dana. Takoder, u resornim ministarstvima obavili smo razgovore vezano uz isplatu subvencija za isporucene brodove, a ovih dana ocekujemo i konacnu potvrdu odredenih banaka za otvaranje nove kreditne linije", kazao je u srijedu predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Denis Vukorepa. Pozivajuci se na poslovnu tajnu, Vukorepa nije precizirao iznos koji je, prema njegovim rijecima, dogovoren s pulskim brodarom da isplati od još ukupno dugujucih 8,7 milijuna dolara za tanker koji je 3. maj predao Puljanima u svibnju ove godine.

Predsjednik Uprave Uljanik Plovidbe Dragutin Pavletic tvrdi da u ovom trenutku pulski brodar nema niti jedan dolar dugovanja prema rijeckom brodogradilištu. Celni covjek pulske brodarske kuce objašnjava da je prilikom primopredaje "Kastva" postignut dogovor s Upravom 3. maja, koji je i pisano parafiran, o odgodi placanja zadnje rate za taj tanker za godinu dana. Drugim rijecima, Uljanik Plovidba je dužna 6,7 milijuna dolara platiti 3. maju tek za devet mjeseci, a tome treba pridodati i još dva milijuna dolara subvencija koje je pulski brodar stavio "pod racun", odnosno dao pravo da ih Ministarstvo mora, umjesto u Pulu, proslijedi u Rijeku.

Predsjednik Uprave 3. maja Željko Starcevic potvrdio je da je pocetkom svibnja potpisan sporazum o odgodi placanja zadnje rate za tanker "Kastav" s Puljanima. Na naš upit zašto su u 3. maju pristali da im pulski brodar ono što su, prema prvotnom ugovoru, trebali platiti u trenutku primopredaje "Kastva" plate tek za godinu dana, Starcevic je objasnio da s Uljanik Plovidbom imaju dugogodišnju suradnju, da taj brodar u 3. maju gradi cetiri tankera te da se u situaciji kad su Puljani takoder pogodeni krizom na pomorskom tržištu moralo iznaci kompromisno rješenje. Zanimljivo je primijetiti da je nedugo prije primopredaje "Kastva" Glavna skupština Uljanik Plovidbe krajem travnja ove godine donijela odluku kojom se 21,5 milijuna kuna iz dobiti iz 2008. raspodjeljuje za dividendu dionicarima ove brodarske kuce. S druge strane, 3. maj je vec debelo dahtao pod teretom nelikvidnosti.

Pavletic nije opovrgnuo da ce se s 3. majem, bez obzira na formalnopravno stanje, pokušati doci do nekog dogovora, ali je isto tako najavio da bi mogli nastati problemi u vezi s nastavkom financiranja gradnje drugog tankera koji se na rijeckom navozu upravo gradi za Uljanik Plovidbu, a trebao bi biti porinut u more 19. rujna. Taj brod, prema ugovoru koji je s Puljanima potpisan još prije par godina, trebao je biti isporucen do kraja listopada ove godine, ali evidentno je da ce i u ovom slucaju doci do kašnjenja u isporuci. Istovremeno, cijena tog broda dramaticno je pala na svjetskom tržištu, a upravo je to varijabla na koju se kreditor Uljanik Plovidbe veže kod otpuštanja novca za financiranje te novogradnje. Drugim rijecima, 3. maju moglo bi se dogoditi da ima i drugi brod privezan u bazenu, baš kao što je to slucaj i sa završenim "Monte Carlom", oko kojeg se trecemajci upravo natežu s hamburškim brodarom NSC, koji, ocito, u ovom trenutku nema, ili ne želi platiti preostalih 22,6 milijuna eura s obzirom na razmjere krize koja trese brodarsko tržište. Tim više što brodovi stoje prazni, bez posla, a cijena im se u meduvremenu gotovo prepolovila.


Podijeli: Facebook Twiter