Optimistične vijesti kažu da ovoga ljeta 60 posto Europljana planira ići na odmor, čime je njihov udio porastao prvi put nakon nekoliko godina, pokazalo je istraživanje agencije Ipsos. Barometar odmora koji izrađuje tvrtka za istraživanje Ipsos za Europe Assistance, globalnog pružatelja usluga podrške, već 15 godina ispituje planove Europljana za odmor u razdoblju od lipnja do rujna. Istraživanje se temelji na uzorku od 3.510 Europljana – Francuza, Nijemaca, Britanaca, Talijana, Španjolaca, Belgijanaca i Austrijanaca. U 2015. godini porastao je broj ispitanika koji planiraju ljetni odmor. Tako je šezdeset posto ispitanika izjavilo da će ovog ljeta ići na odmor, što je čak šest postotnih bodova više nego lani.
Deblji novčanici
Razlike između zemalja također se smanjuju, pa je tako značajno porastao udio onih koji planiraju odmor i u zemljama najteže pogođenim gospodarskim teškoćama u posljednjih nekoliko godina kao što je, na primjer, Španjolska gdje je broj onih koji planiraju odmor porastao za 18 posto, na 60 posto. U porastu su i Italija i Belgija, ali i Francuska i Njemačka, gdje je proteklih nekoliko godina zabilježen skromniji pad. U Velikoj Britaniji interes je kao lani, dok su nešto manji interes za odmore iskazali Austrijanci, koji su prošle godine bilježili rekorde.
Osim planova za odmor, Europljani su također otkrili da će malo više trošiti. Prosječni proračun za godišnji odmor Europljana iz eurozone iznosit će ove godine 2.390 eura, odnosno 180 eura više nego prošle godine, pokazuje istraživanje. Taj uzlazni trend odnosi se ipak na zemlje koje već imaju najviše proračune za godišnje odmore, kao što su Njemačka i Austrija, dok je u Italiji, Francuskoj i Španjolskoj »trend ostao nepromijenjen ili su se proračuni neznatno smanjili«.
Većina je ispitanika kao odredište odabrala obalu, pa tako njih 62 posto planira odmor na plaži, kao i lani. Više Europljani planira također ove godine putovati po Europi, odnosno njih 79 posto, što je tri postotna boda više nego u prošloj godini. Daleko su najpopularnija odredišta Francuska, Italija i Španjolska.
Ohrabrujući rezultati
A Hrvatska? Turistički djelatnici i hotelijeri su optimistični.
– Iako su istraživanja provedena u samo sedam europskih zemalja, od kojih neke čine veliki broj gostiju koji rado dolaze na Cres, mislim da su poprilično realna, kaže direktorica TZ-a Grada Cresa Sanja Živanović, koja se pohvalila da je u prvih pet mjeseci TZ Grada Cresa ostvario zaista lijepe rezultate od ukupno 23 posto više dolazaka i čak 46 posto više noćenja.
– Samo svibnju je ostvareno 48 posto više noćenja pri čemu su apsolutni pobjednici kampovi s povećanjem broja noćenja od čak 70 posto. U kampove za pripremu ove turističke sezone uloženo je više od 3,5 milijuna kuna, to su gosti očito prepoznali i ogovorili svojim dolaskom. Prema najavama za ovu turističku sezonu očekujemo dva posto više noćenja i to bi prema zemljama dolaska gostiju trebalo izgledati otprilike ovako: Nijemci, Talijani, potom Slovenci, Austrijanci i Nizozemci. Ulaskom u program Hrvatska 365 s TZ-a Grada Malog Lošinja te projekcijom novih, zajedničkih programa vezanih uz outdoor, gastonomskih, kulturnih i drugih aktivnosti, povećan je interes za naše otoke kako u predsezoni, tako i u posezoni. Ukratko, očekujemo jednu dobru turističku godinu. U mnogim zemljama iz kojih dolaze naši najvjerniji gosti kriza ili je gotova, ili jenjava, to će zasigurno biti jedan od razloga da će lakše planirati provesti svoj odmor negdje na moru. Nadamo se da će doći upravo na Cres koji ove godine slavi svoj veliki 170. rođendan turizma i poznate creske gostoljubivosti, kaže Sanja Živanović.
Predsjednik uprave Jadran d.d. Crikvenica Dino Manestar kaže da su podaci istraživanja agencije Ipsos svakako ohrabrujući.
– Ovi podaci, odnosno najave, nama hotelijerima mogu koristiti za određene ciljane akcije prema konkretnim tržištima, iako zapravo najviše koriste turističkim zajednicama koje za zadatak imaju promicanje hrvatskog turizma i destinancija. Vjerujem da će dio ispitanika koji žele ići na odmor odabrati Crikveničku rivijeru i Jadranove objekte u koje se samo u ovoj godini uložilo 18 milijuna kuna, a od završetka stečajnog postupka za tri objekta podignuta je kategorizacija. Podizanje kvalitete, prvenstveno hotelskih objekata, kao i usluge je jedino što može vratiti Crikvenici stari sjaj i podići konkurentnost na globalnom turističkom tržištu, a nadam se da će nas u našim naporima uspjeti popratiti i Turistička zajednica s aktivnostima, kaže Manestar.
Dobra promocija donijela dobar početak sezone
Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov izražava zadovoljstvo zbog dobrog početka sezone na Kvarneru.
– U prva tri mjeseca imali smo 29 posto povećanje noćenja i taj trend se nastavio, tako da u svibnju imamo 20 posto noćenja više nego lani što ukupno iznosi oko 15 posto više noćenja nego u prvih pet mjeseci prošle godine. Nadam se daljnjem povećanju dolaska turista jer smo vrlo intenzivno odradili promocije Kvarnera kao turističke destinacije nama najznačajnijim tržištima u suradnji s turističkim gospodarstvom, a to su Njemačka, Austrija i Mađarska, a promovirali smo i selektivne oblike turizma. Sezona je dobro pripremljena i očekujemo nastavak pozitivnog trenda, zaključuje Peršić Živadinov. (Biljana SAVIĆ)