Ovogodišnja 42. škola stvaralaštva i 28. Novigradsko proljeće održat će od 1. do 8. travnja, a tema ovogodišnjeg Novigradskog proljeća je Muzej muza. Za sudjelovanje u ovogodišnjoj školi pozvano je 325 sudionika i 30 hospitanata iz svih hrvatskih županija, a oni do 3. ožujaka moraju potvrditi dolazak u Novigrad.
Škola stvaralaštva Novigradsko proljeće je smotra stvaralaštva darovitih učenika osnovne škole koji se u sklopu izvannastavnih aktivnosti bave stvaralaštvom u jezično-umjetničkom području i učitelja koji su se istakli radom u jezično-umjetničkom području. Organizatori su Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje, a priređivač je Osnovna škola Rivarela Novigrad.
U sklopu Novigradskog proljeća održava se čak 18 radionica. Literarna radionica bavi se lirskom pjesmom i kratkom pričom, upućuje na moguće načine pisanja i maštanja, te otkriva povijest i sadašnjost književnosti. Izrada slikovnice razvija smisao za pisanje i slikanje, sposobnost plošnog oblikovanja i različite vještine u izradi slikovnice. Scenska radionica razvijanje sposobnosti scenskog izražavanja glasom i tijelom, ovladavanje elementima glume, tehnikama scenskog izražavanja i stvaranja. Filmska se radionica bavi elementima filmskog izraza i filmom u funkciji škole. Radionica novine na internetu upoznaje polaznike s osnovama novinarske struke, osnovama uporabe sustava za online izdavaštvo i kreiranje novina na internetu. Radijska radionica razvija sposobnosti kreativnog radijskog izražavanja, te polaznike upoznaje s procesom i tehnikama snimanja i obrade zvuka. Video dokumentarna radionica bavi se praćenjem događanja i rada svih radionica u Školi stvaralaštva, što uključuje i svladavanje različitih tehnika snimanja i razgovaranja. U skladateljskoj radionici polaznici se bave elementima glazbene pismenost, razvijanjem glazbene kreativnosti i stvaranjem glazbenog izričaja. Radionica scenske glazbe razvija senzibilnost skupnog muziciranja vlastitih skladbi, a sličan je i program Radionice pjevanja. Plesna radionica potiče kreativnost izražavanja pokretom i razvija motoričke sposobnosti, te usvajanje plesnih struktura i tehnika. U Radionici grafičkog dizajna polaznici upoznaju ulogu grafičkog dizajna u današnjem društvu i osnovna sredstva prenošenja poruke krajnjem korisniku. Keramičarska radionica razvija likovnu kreativnost i sposobnosti prostorno-plastičnog oblikovanja, dok Kostimografska radionica razvija vještinu oblikovanja odjevnih predmeta. Razvijanjem likovne kreativnosti bave se slikarska i slikarsko-scenografska radionica. Lutkarska radionica bavi se kreiranjem i izradom lutaka, a fotoradionica razvijanjem sposobnosti interpretiranja stvarnosti fotografskom slikom. (M. RIMANIĆ)