"Vis" bez marketinške potpore nije zaokružena priča

Arsen Brajković pred "Visom" prije potapanja u svibnju (Neven LAZAREVIĆ)
Arsen Brajković pred "Visom" prije potapanja u svibnju (Neven LAZAREVIĆ)

U gotovo četiri mjeseca, otkako je blizu uvale Polje na Kamenjaku namjerno potopljen nekadašnji admiralski brod "Vis", na glasovitu olupinu zaronilo je (tek) nekoliko stotina ronilaca, saznajemo od Arsena Brajkovića, bivšeg vlasnika broda, a sada koncesionara pomorskog dobra na mjestu gdje "Vis" leži. Za očekivati je bilo da će već prvog ljeta krajnjim jugom Istre zavladati ronilački bum s obzirom na novu podvodnu atrakciju, na idealnu poziciju, položaj i stanje broda te njegovu biografiju kao jednog od brodova iz Titove flote. Međutim, broj službenih posjeta za sada nije ispunio očekivanja.

Za veću vidljivost u javnosti

- Zapravo se zaroni odvijaju na račun toga što je isprva postojala velika medijska pompa oko samog potapanja, bez prave marketinške potpore. Ljudi su jednostavno čuli za brod i žele ga posjetiti. Bez marketinga priča o "Visu" nije zaokružena i ne postoji kao cjelovit proizvod, rekao je Brajković. U drugoj polovici svibnja, prilikom velike organizirane akcije potapanja 58 metara dugog željeznog broda, na zapadnoj se obali Kamenjaka i na dvjestotinjak plovila okupilo na tisuće ljudi, iz Istre i šire. Prvo namjerno izvedeno potonuće u komercijalne svrhe na Jadranu s velikim su interesom pratili i brojni mediji.

Prodaja ronilačkih izleta za sada se odvija preko lokalnih ronilačkih centara, a upisom određenih ključnih riječi u internetskoj tražilici otkrivamo da se "Vis", nakon prvotne pompe, nalazi po strani i da se tek ponegdje skromno nude zaroni na njegove palube.

- U izradi je web-strategija i web-analitika tržišta za stvaranje vlastitih paketa u ponudi koja će definirati i destinaciju. Okrećemo se organizaciji vikend ronjenja preko cijele zime. To je sve trebalo biti organizirano i prije potapanje broda, ali bila je to zahtjevna operacija, s toliko nervoze da sve protekne kako treba, da smo jednostavno to pustili po strani pa je došlo i do realnog zakašnjenja. Pripremamo nastupe na sajmovima i u potpunosti se okrećemo marketinškom djelu, rekao je Brajković, koji koncesiju nad (pod)morskim lokalitetom posjeduje na 20 godina.

Poznata je priča da je Brajković brod bivše Jugoslavenske ratne mornarice, na kojem su plovili brojni svjetski državnici i slavne osobe, kupio prije 14 godina u Crnoj Gori s namjerom da od njega stvori luksuznu jahtu. No, uslijed nepovoljnih ekonomskih prilika potapanje za potrebe ronilačkog turizma, što u svijetu nije nepoznanica, nametnulo se kao jedino rješenje.

Pripreme za iduću sezonu

Zapovjedni brod izgrađen u Uljaniku 1956. godine, prethodno je temeljito očišćen da bi strojarnica, dva salona, 32 kabine, ovog ljeta primili prve ronioce, ali i da bi postali domom biljnog i životinjskog morskog svijeta. "Vis" sada leži nešto južnije od uvale Polje, na 300-tinjak metara od obale i na dubini od 30-ak metara, pa se na njegovu gornju palubu mogu spuštati i ronioci početnici.

A interesa za njime, i unatoč slaboj reklami, među strancima ima. To pokazuje i nedavno objavljeni članak s naslovnicom u specijaliziranom časopisu "Duiken", djelo dvojice nizozemskih novinara, ujedno ronioca i fotografa.

- Pripremamo se za sljedeću sezonu. Za Uskrs s "Visom" startamo snažno, najavio je Brajković. (Zvjezdan STRAHINJA)


Podijeli: Facebook Twiter