Virtuozi u Svetvincentu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uz miris tamjana u svetvincentskom Art centru zapocela je treca vecer 13. Festivala plesa i neverbalnog kazališta. Ondje je mnoštvo okupljenih docekao jedan stol, mnogo pepela, knjige poezije Srecka Kosovela i renomirani hrvatski koreograf i plesac Matija Ferlin.

Predstava "Sad Sam Lucky" bila je prva i najposjecenija nedjeljna predstava, a iste je veceri prohladni Kaštel ugostio zagrebacki plesni ansambl s koreografijom "Ispod sklopljenih ociju". Vecer je završila izvedbom „barokne" koreografije "Off-Beat" slovackog koreografa Milana Tomašika.

Predstava Matije Ferlina i dramaturga Gorana Ferceca "Sad Sam Lucky", nastala je kao dio ciklusa solo predstava "Sad Sam", ali ovo je prvi put da se ovaj umjetnik ne okrece svojoj osobnosti i ne bavi vlastitom problematikom vec uzima vanjski lik, vanjsku inspiraciju iz koje crpi izvodacke materijale. Predstava je vrsta fizickog hommagea slovenskom avangardnom pjesniku Srecku Kosovelu, jednom od najvecih slovenskih pjesnika, koji je 1926. umro sa samo 22 godine, bez ijedne za života objavljene pjesnicke zbirke.

U nastavku uslijedila je predstava Zagrebackog plesnog ansambla "Ispod sklopljenih ociju". Efektan pocetak uveo je u koreografiju Laure Aris Alvarez u kojoj su se plesaci zapitali jesu li spremni zatvoriti oci i zaroniti u nepoznato te istražiti želju i napetosti koje ona izaziva. U ovoj predstavi snažne performativnosti i tjelesne virtuoznosti sudjelovalo je sedam plesaca - Zrinka Lukcec, Sara Barbieri, Petra Chelfi, Aleksandra Mišic, Martina Nevistic, Ognjen Vucinic i Elvis Hodžic.

Publiku je nakon predstave u Loži uz zvuke barokne glazbe docekao slovacki plesac i koreograf Milan Tomašik. Uz originalnu scenografiju i modernizirano barokni kostim, Tomašik je pokušao spojiti i suprotstaviti baroknu glazbu i suvremeni ples krecuci se istodobno izmedu vanjskih utjecaja preuzetih iz povijesti plesa i unutrašnje koncentracije plesaca. Ponosno i uzdignute glave, kao da pleše Allemand ili Gigue, izvodac se pozabavio i masovnim gumenim rekvizitima te tako prikazao poriv suvremenog plesaca za kretanjem u baroknoj glazbi. (Ana PERCAN, snimio Dejan ŠTIFANIC)


Podijeli: Facebook Twiter