Vinski turizam je dio života u Istri

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uoci 19. medunarodne izložbe vina i vinarske opreme Vinistra, koja ce se održati od 11. do 13. svibnja u poreckoj sportskoj dvorani Žatika, razgovaramo s Ivicom Matoševicem, predsjednikom udruge Vinistra i predsjednikom nacionalne vinarske udruge Vina Croatia.

- Pocinje devetnaesta Vinistra, a minulih se tjedana pomalo bojažljivo najavljivalo da ce ta manifestacija ove godine biti malo skromnija nego inace... Hoce li?

- Znacaj Vinistre za naš kraj je velik - to je trenutak kada pokazujemo što smo zanimljivoga napravili u zadnjih godinu dana. Vinistra je i mjesto susreta brojnih zaljubljenika u "istarsku pricu", ogledalo modernog življenja Istre, a na nama je da to napravimo dobro. Cinjenica je da je duh recesije tu, ljudi su zabrinuti, novca za organizaciju je manje, no ovogodišnja Vinistra bit ce jednako atraktivna, ako ne i atraktivnija od dosadašnjih! Trebalo je mnogo više raditi i zato hvala svima koji nam u tome pomažu.

- Koji ce biti naglasci ovogodišnje Vinistre? Nastavljaju li se price iz prethodnih godina, imamo li dakle neki kontinuitet ili smo u nekim stvarima spremni okrenuti i novi list?

- Osnovni put kojim Vinistra ide jest stvaranje slike o Istri kao respektabilnoj vinskoj regiji, a to je proces koji ce našim vinarima, ali i proizvodacima drugih tipicnih proizvoda i gastronomskoj sceni omoguciti vecu prepoznatljivost i bolju poziciju na tržištu. Ono što najviše veseli jest samosvijest vinara o vlastitoj kvaliteti - sve jasnije razumijemo naše mjesto na vinskoj sceni, izmjenjujemo iskustva s mnogima i podižemo kulturu vina u našem kraju.

- Jedna od tema ovogodišnje Vinistre je i vinski turizam - kakvome bismo vinskome turizmu trebali težiti? U Hrvatskoj opcenito, a posebno ovdje u Istri?

- Turizam je nacin života u Istri pa je sasvim logicno da i vinski turizam mora biti dio toga. Vino je dio naše genetike, i naravno da ga naši turisti moraju doživjeti. Tu imamo jako puno prostora za napredak - naši susjedi Austrijanci kroz vinski turizam, direktnom prodajom vina u podrumu, plasiraju 15 posto ukupne proizvodnje, a mi cetiri puta manje. Spominjem njihov primjer jer je najprakticniji, a i oni se prije svega baziraju na izvrsnim vinima obiteljskih vinarija.

- U nas se vec priznaje da je Vinistra najvažnija vinska smotra u zemlji, no kako se ostvaruje želja da Vinistra bude zapažena i u medunarodnim razmjerima?


- Ponosni smo što je naša Vinistra nadrasla lokalnu manifestaciju i privlaci znalce iz cijelog svijeta. Ove godine nam dolaze sa svih kontinenata, sve do Australije. (D. ŠIŠOVIC)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA


Podijeli: Facebook Twiter