Vinari se natječu za sredstva iz "Vinske omotnice"

Istarski vinari se natječu za 11,8 milijuna eura iz programa "Vinska omotnica" (M. MIJOŠEK)
Istarski vinari se natječu za 11,8 milijuna eura iz programa "Vinska omotnica" (M. MIJOŠEK)

Zadnjeg dana ožujka ili prvog dana travnja zaključeno je nekoliko natječaja s programima i potprogramima zanimljivima vinarima. Najvažniji je za vinare natječaj za dodjelu sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014.-2018. odnosno tzv. "vinska omotnica", preko koje se vinarima nudi 11,8 milijuna eura godišnje za tri vrste potreba: restrukturiranje vinograda, investicije u marketing i vinarije, te promidžba na tržištima trećih zemalja.

Prva mjera "vinske omotnice" obuhvaća uvođenje novih uzgojnih oblika u vinograd, premještanje vinograda, zamjenu sortimenta i druge zahvate u postojeći nasad - ali ne i sadnju novih vinograda.

U sklopu druge mjere se osim marketinških aktivnosti financiraju i mjere za unapređenje postojećih imanja, podruma i opreme uz uvjet da investicija ne predstavlja puku zamjenu opreme već da predstavlja tehnološko unapređenje u pravcu veće kvalitete i optimizacije proizvodnog procesa.

Treća mjera pak predviđa promidžbene aktivnosti u zemljama izvan Europske unije radi poticanja izvoza hrvatskih vina u te zemlje.

Dok se vinarije mogu javljati na sve tri mjere, udruge vinara mogu kandidirati samo za sredstva iz treće mjere, a kako saznajemo od predsjednika Vinistre Ivice Matoševića, ova udruga istarskih vinara pruženu priliku kani i iskoristiti.

Aplikacije još nisu podnijete (treća mjera naime ima kasniji rok nego prve dvije), još se uvijek radi na formi i sadržaju prijave, na terenu se prikupljaju informacije od vinara o njihovom interesu i potrebama, a s druge strane aktivnosti se koordiniraju i s nacionalnom vinarskom udrugom.

Prema sadašnjem stupnju dogovora, Vinistra kani samostalnom aplikacijom na natječaj zatražiti sredstva za projekt promidžbe istarskih vina u Srbiji, koja je sve zanimljivije tržište, dok će preko krovne nacionalne vinarske udruge sudjelovati u drugoj aplikaciji kojoj će osnovni sadržaj biti promidžba hrvatskih vina u Americi.

Što se Srbije tiče, neka iskustva već postoje, pa se u dogovore uključuju i dosadašnji distributeri istarskih vina u toj zemlji, a uz uobičajene promidžbene aktivnosti kao što su nastupi na sajmovima, dani istarske kuhinje i vina ili pak promocija u medijima, nastojat će se osmisliti i neki novi sadržaji i oblici promocije, kaže Matošević.

Poznavajući prilike kod svojih kolega, članova Vinistre, Matošević ističe da je istarskim vinarima potpora potrebna u svakom od ponuđenih segmenata, i za vinograd i za opremu vinarije i za usavršavanje proizvoda, no najpotrebnije je ulagati u marketing, jer, kako kaže predsjednik istarske vinarske udruge, "imamo jako dobar proizvod, tehnološkim usavršavanjem trebali bismo postati i cjenovno konkurentniji, ali najveći izazov je tržište na kojemu je konkurencija velika i na kojemu moramo još puno raditi".

Od Ivice Matoševića započinjemo i kraći anketni pregled uspješnosti istarskih vinarija u apliciranju na ponuđene natječaje za unapređenje njihove djelatnosti. Vinarija Matošević je uspjela na vrijeme pripremiti dokumentaciju i podnijeti aplikaciju na natječaj za marketing i investicije u tehnologiju u vinariji, tražeći potporu za nabavku strojeva kojima bi se unaprijedio proces prerade u vinarskom podrumu.

Aplikaciju je na vrijeme pripremila i vinarija Kozlović, za opremu za preradu grožđa. "Veći dio opreme riješili smo prije nekoliko godina tako da sada nemamo velikih potreba u tom segmentu, ali očekujem da će se u sektoru marketinga preko udruge Vinistra pokrenuti neke zajedničke aktivnosti", rekao nam je Gianfranco Kozlović. (D. ŠIŠOVIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter