U Meeting centru hotela Sol Umag, održana je 19. sjednica Vijeća Turističke zajednice Istarske županije, nakon koje su predsjednik Valter Flego i direktor TZ Istarske županije Denis Ivošević iznijeli sažetak zaključaka. Glavna tema je, kažu, bila analiza prvih šest mjeseci i dvadeset dana ove godine.
- Sada smo u srcu turističke sezone i naglasak treba staviti na analizu svih brojki koje smo do sada postigli i može li se još nešto učiniti u ovih par mjeseci koliko i sama sezona traje. Ono što smo na Vijeću analizirali jesu ciljevi koje smo si lani postavili, aktivnosti koje smo zacrtali i brojke koje su nakon toga postignute, rekao je Flego.
Glavni prošlogodišnji cilj je bio jedan posto fizičkog povećanja obujma gostiju koji dolaze u Istru, ali i niz operativnih zadataka, prvenstveno u marketinškom smislu; pojačati pet emitivnih tržišta, imati veliku kampanju sa strateškim partnerima, pojačati avio-goste i raditi na projektu Share Istria.
- Kada vidimo ove godine kakve smo brojke realizirali, možemo biti jako zadovoljni, prvenstveno s punom sezonom. Upravo na današnji dan u Istri imamo 251 tisuću gostiju, što znači da danas ima više gostiju nego stanovnika. Županija u prva dvadeset i dva dana srpnja postigla četiri i pol milijuna noćenja, što je oko 15 tisuća ljudi na dnevnoj bazi više nego lani. U prvih šest mjeseci i 20 dana Istra je ostvarila oko 4 posto dolazaka i noćenja više nego lani, ističe Flego.
Drže da i dalje treba raditi na promociji i na zajedničkom oglašavanju kako ne bi Istra bila isključivo auto destinacija, pa se treba fokusirati i na avio goste, koji nedostaju, kako bi se produžila i podebljala i posezona.
- Analizama rezultata provedenih istraživanja na našim najznačajnijim tržištima dobili smo generalnu sliku o tome koliko je Istra uopće poznata i atraktivna, koliko se u periodu između jedne i tri godine namjerava kupiti produkt Istre. Dobili smo uvid kolika je percepcija Istre u odnosu na naše konkurente. Za usporedbu smo uzeli najbolje u Europi i to: Toskanu, Provansu, Azurnu obalu, Trentino-Alto Adige, Kataloniju, Baleare i druge. Istra se, od četrnaest regija, nalazi između devetog i desetog mjesta, što samo po sebi govori da moramo još jako puno raditi, ističu ova dvojica.
Naglašavaju i da su ispitanici bili osobe srednje visoke i visoke platežne moći, tj. oni koji zarađuju više od 70 tisuća eura godišnje.
Osvrnuli su se i na strukturu gostiju, u prvih šest mjeseci i dvadeset dana srpnja. Veliki pozitivni indeks bilježe Austrija, Poljska, Velika Britanija, Mađarska i Amerika, koja ima nešto manji volumen. Mali plus imaju Italija i Njemačka, dok manji minus za sada bilježi Slovenija. Što se tiče najava za kolovoz i rujan, istaknuto je da je booking do 20. rujna izuzetno dobar i da se nadaju kako će se i nakon tog datuma, uz pomoć lijepog vremena, nastaviti pozitivan trend.
Što se tiče planova, tu je program Fly to Istria, namijenjen njemačkom tržištu. Želja je pokrenuti avio dolaske iz Berlina, Hamburga i Düsseldorfa, međutim, kaže Ivošević, taj je projekt još u razradi. (T. GRGIĆ)
Tea GRGIĆ