"Vidanje (u)vidom" naziv je izložbe skenografija Zagrepcanke Melite Matulic Jelec, otvorene u Multimedijalnom centru umaškog Puckog otvorenog ucilišta "Ante Babic".
Publici su autoricu predstavile ravnateljica Ucilišta Sanja Bencic i povjesnicarka umjetnosti, ujedno i autorica predgovora u katalogu ove izložbe Leila Mehulic koja je kazala da se još 1970. umjetnica upustila u likovni eksperiment i mimo uobicajenog tehnološkog repertoara odabrala papir i auto boju.
U živoj tradiciji drippinga i slikarstva obojenog polja, tadašnja je gimnazijalka lijevanjem i nagibanjem podloge izvela apstraktnu kompoziciju.
- Takvom slikanju vracala se još nekoliko puta kao studentica povijesti umjetnosti. Prošla su desetljeca, sasušio se i ispucao slikani sloj nekih od mladenackih radova, životom izmijenjena, a istog intenzivnog istraživackog apetita, Melita uzima povecalo i "otkriva citav jedan svijet" na rubovima izboranih slika. Skenirani i uvecani fragmenti toga mikrokozmosa nekoliko godina kasnije postat ce cornucopia rafiniranih asocijacija, razvidnih iz naslova radova umaške izložbe.
Prema psihoanalitickim uvidima, umjetnicko djelo je vitalnije što je autor u snažnijem kontaktu s vlastitom podsviješcu, kazala je Mehulic. U tragovima gibajuce boje autorica otkriva prekambrijske krajolike (Pocetak kraja, Brazde Saturnovih polja), muški i ženski princip (Vatreni konj i zelena zmija) i na njih projicira vlastitu situaciju (Let tamne slutnje).
Dio izložbe cini i dvorednogi friz i deset višesložnih slika gradenih razlicito orijentiranim elementima, serija Modrine s Margina ili Vidanje (u)vidom i posvecena je "ljudima koji žive na obali i otocima s obje strane Jadranskog mora" i netom preminulome ocu Ivanu Matulicu, Dalmatincu. (T. KOCIJANCIC)