"Komunikacija na popravnom" i "Segmenti memorije" nazivi su novih samostalnih izložbi dvojice umjetnika i prijatelja Grožnjana, Talijana Giampietra Vianella Casise i Slovenca Roka Zelenka, otvorene proteklog vikenda u grožnjanskoj galeriji Fonticus pred brojnom publikom.
Casisa je istarskoj publici predstavio seriju likovnih radova na temu suvremenih instant-komunikacija. Radi se o nizu trodimenzionalnih instalacija sačinjenih od upotrijebljenih predmeta gdje je aparat za mobilnu telefoniju nositelj ideje projekta.
- Osim telefonskih aparata, autor koristi i druge predmete, pa je poruka proširena i na sve ostale fetiše - od fanatične vjere u kipiće božanstava do robovanja kič predmetima koji sakupljaju prašinu u našim dnevnim boravcima, poput ukrasnih jastuka koji se ne upotrebljavaju da se ne bi zaprljali, čipkastih ukrasa i tobožnjih starinskih okvira. Postmodernistička upotreba gotovo svega i odlučivanje umjetnika što će biti a što ne umjetnički materijal, Casisinim izložbenim projektom dobiva još jedno svjedočenje o ritmu civilizacije, neekonomičnosti potrošačkog društva, nemogućnosti apsorpcije informacije, višku sredstava za ugodu, brzom odbacivanju pomodnih oznaka i sličnim situacijama koje potrošački kapitalizam skriva pod skute demokracije, objasnio je voditelj Fonticusa Eugen Borkovsky na predstavljanju autora.
Zelenko je ponudio nekoliko slikarskih radova čija je osnovna karakteristika neuobičajen format - trokutasta forma podloge.
- Sve radove karakterizira snažan kolorit, gotovo uvijek energičan potez i lazurni namaz. Svi radovi imaju znakovit sadržaj blizak metafori, a možemo ih doživjeti kao problematiziranje osobnog i povijesnog. Ovaj njegov ciklus ujedno problematizira zbirku, galeriju, muzej, nudi nam ovaj postav kao instalaciju. Trokutastim oblicima sačinjavaju se nove cjeline pa promatraču ostaje da se odluči hoće li se usredotočiti na jedan rad ili na kompozicije ponuđenih privremenih cjelina. U ovom slučaju, umjetnik likovnim sredstvima prati vlastiti misaoni proces u kojeg ponire služeći se intuitivno likovnim obrazovanjem i iskustvom, instinktom i memorijom. Njegovi su radovi lirske situacije promišljane zrelom likovnošću, objasnio je Borkovsky. (T. KOCIJANČIĆ)