Velika čast ukazana je estonskoj redateljici s pulskom adresom Chintis Lundgren, čiji je animirani film "Život s Hermanom H Rottom" prošlog četvrtka otvorio 24. Dane hrvatskog filma. Uspjeh i autorska potvrda tim su veći jer je ovaj duhovit 11-minutni film o štakoru, punkeru i njegovoj prijateljici, umiljatoj malograđanskoj mački uvršten u službenu konkurenciju prestižnog Međunarodnog festivala animiranog filma u francuskom Annencyju koji se održava od 15. do 20 lipnja, zatim u strogi natjecateljski program Animafesta 2015, koji se održava od 9. do 14. lipnja u Zagrebu, kao i na filmski festival u Krakowu te Animation Forum u Češkoj.
Pet mjeseci rada
- Annency je najveći festival animacije na svijetu i sama činjenica da je film završio u službenoj konkurenciji pričinjava mi veliko zadovoljstvo, kaže Chintis Lundgren u društvu svog životnog i umjetničkog partnera Draška Ivezića, pulskog animatora koji je scenarist "Hermana H. Rotta", ali i njegov koanimator. Njih su dvoje u pet mjeseci rada svaki crtež nacrtali rukom, a jedan od koproducenata je i njihov pulski studio Adriatic Animation, koji je prošle godine producirao i odličan Draškov animirani film "Love and Vecihles".
Od Ivezića saznajemo da su odmah po objavi vijesti o uvrštenju filma u službenu konkurenciju Annecyja počeli stizati telefonski pozivi prodajnih agenata.
- Veliki su to igrači jer je taj festival cijenjen u svijetu audiovizualnog biznisa, kaže Draško, dodajući da je jako teško ući na zagrebački Animafest i francuski Annecy, a još teže na filmski festival u Krakowu, na kojemu se prikazuju filmovi svih žanrova. Chintisin film ušao je na sva ta tri festivala. "Herman H. Rott" nadahnut je njenim internetskim strip serijalom "Manivald and Absinthe Rabbits". Produkcija je trajala pet mjeseci, dok je priča razrađivana nešto dulje. Ton i glazba rađeni su u Danskoj; zvuk je dizajnirao Henrik Malmgren.
Drama koja zrcali emotivne probleme
U filmu se koristi i glazba samoborskog benda Krlja, koja se, govori pulski umjetnički tandem, slagala s njihovom projekcijom lika Hermana koji pije, puši i živi neurednim životom u neurednom stanu, a koji je, pak, potpuno suprotan liku mačke koja sluša klasiku, konzumira brojne malograđanske delicije, voli čistoću. Jednog dana vidi štakora Hermana kako pijan dolazi kući iz bara, pomisli kako je šarmantan i odluči se preseliti k njemu. No, želi ga promijeniti nabolje, zbog čega slijede sukobi i drama koja zrcali emotivne probleme prisutne u mnogim domovima.
- Zasad su reakcije odraslih gledatelja vrlo pozitivne. Oni se prepoznaju u toj priči, za razliku od djece koja će možda prepoznati svoje roditelje. Nije da taj film nije za djecu, ali djeca neće shvatiti sve te finese partnerskog života, jer nemaju to iskustvo, pojašnjava Draško, čiji je brat, nagrađivani montažer Ivor Ivezić, također sudjelovao u realizaciji filma.
Europsko tržište animiranog filma nije sklono animiranim filmovima za odrasle, jer se crtići za djecu daleko bolje prodaju, i samo su veliki filmski studiji mogu priuštiti animirane serijale za odrasle poput Simpsona ili South Parka.
Na pitanje koliko je film autobiografski ili, pak, portret gotovo svakog suvremenog para, dvojac odgovara da su "vlastita iskustva jedina koja poznaješ, dok tuđa iskustva više posuđuješ kao izvor ideja i koncepata". (Zoran ANGELESKI)