Vecina zna da plasticno nije fantasticno

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Prema anketi koju su clanovi Zelene Istre proveli za vrijeme Sajma knjiga, 80 posto gradana upoznato je s kampanjom "Plasticno nije fantasticno", 55 posto ih prilikom kupovine redovito koristi platnene vrecice , a 17 posto ih sa sobom nosi u trgovine tek povremeno. Prema rijecima clanice udruge Irene Burba, rezultati pokazuju da je kampanja bila uspješna.

"Željeli smo potaknuti gradane na razmišljanje, pa cak i na promjenu životnog stila. Zamjena plasticnih vrecica platnenima samo je pocetak jer, primjerice, prilikom kupovine pažnju je potrebno obracati i na kolicinu ambalaže koja se za pojedini proizvod koristi. Ciljevi kampanje koja je pocela u sijecnju prošle godine bili su, izmedu ostalog, edukacija djece i odraslih osoba, ukljucenje trgovina te smanjenje onecišcenja okoliša plasticnim vrecicama", rekla je.

Clanovi Zelene Istre podijelili su 20 tisuca letaka, 2.080 manjih i vecih platnenih vrecica namijenjenih vrticarima i odraslim osobama, dok su trgovine koje su se ukljucile u kampanju bile oblijepljene plakatima. Prostor za oglašavanje Zelena Istra dobila je i na kamionima za odvoz smeca u Rovinju, a u Puli su na S krivini i kod glavne pošte bili postavljeni jumbo plakati. Gradani su se o kampanji mogli informirati i preko radiostanica, od kojih neke i danas emitiraju džingl "Plasticno nije fantasticno".

"U kampanju smo ukljucili Puljankine i Istrine prodavaonice te neke trgovine zdravom hranom, a pregovaramo i s velikim trgovackim centrima te s trgovinama rovinjske Valalte. U Lidlu je moguce birati izmedu plasticnih i papirnatih vrecica, medutim ove potonje su skrivenije pogledu kupaca", kazala je Burba te dodala da osim platnenih gradani mogu koristiti i vrecice od recikliranog materijala te one biorazgradive.

Kampanju su clanovi udruge promovirali na štandovima te na radionicama za djecu u Puli, Rovinju i Porecu. Bio je prikazivan dokumentarni film Rahele Jurcevic "Put kese", dok je u suradnji s udrugom Pozor iz Siska, pulskom Turistickom zajednicom i Pula Film Festivalom u Kinu Valli bila organizirana projekcija najboljih kratkih filmova na temu zaštite okoliša.

"Velik interes gradana kampanja je potaknula ne samo u Istri, vec i šire, pa su promotivni materijali poslani i u Rijeku, Opatiju i Zadar", istaknula je Burba. Želja clanova udruge je da kampanja bude nastavljena unatoc tome što je projekt službeno završen pa ce i ove godine biti napravljeno još platnenih vrecica, a ako opcine i gradovi budu pokazali interes, nastavit ce se i educiranje djece. Ovo je bila prva lokalna kampanja u Hrvatskoj, a nastala je u suradnji s gradovima Pulom i Rovinjom te Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva koja je kampanju financirala.


Podijeli: Facebook Twiter