Prema anketi koju su clanovi Zelene Istre proveli za vrijeme Sajma knjiga, 80 posto gradana upoznato je s kampanjom "Plasticno nije fantasticno", 55 posto ih prilikom kupovine redovito koristi platnene vrecice , a 17 posto ih sa sobom nosi u trgovine tek povremeno. Prema rijecima clanice udruge Irene Burba, rezultati pokazuju da je kampanja bila uspješna.
"Željeli smo potaknuti gradane na razmišljanje, pa cak i na promjenu životnog stila. Zamjena plasticnih vrecica platnenima samo je pocetak jer, primjerice, prilikom kupovine pažnju je potrebno obracati i na kolicinu ambalaže koja se za pojedini proizvod koristi. Ciljevi kampanje koja je pocela u sijecnju prošle godine bili su, izmedu ostalog, edukacija djece i odraslih osoba, ukljucenje trgovina te smanjenje onecišcenja okoliša plasticnim vrecicama", rekla je.
Clanovi Zelene Istre podijelili su 20 tisuca letaka, 2.080 manjih i vecih platnenih vrecica namijenjenih vrticarima i odraslim osobama, dok su trgovine koje su se ukljucile u kampanju bile oblijepljene plakatima. Prostor za oglašavanje Zelena Istra dobila je i na kamionima za odvoz smeca u Rovinju, a u Puli su na S krivini i kod glavne pošte bili postavljeni jumbo plakati. Gradani su se o kampanji mogli informirati i preko radiostanica, od kojih neke i danas emitiraju džingl "Plasticno nije fantasticno".
"U kampanju smo ukljucili Puljankine i Istrine prodavaonice te neke trgovine zdravom hranom, a pregovaramo i s velikim trgovackim centrima te s trgovinama rovinjske Valalte. U Lidlu je moguce birati izmedu plasticnih i papirnatih vrecica, medutim ove potonje su skrivenije pogledu kupaca", kazala je Burba te dodala da osim platnenih gradani mogu koristiti i vrecice od recikliranog materijala te one biorazgradive.
Kampanju su clanovi udruge promovirali na štandovima te na radionicama za djecu u Puli, Rovinju i Porecu. Bio je prikazivan dokumentarni film Rahele Jurcevic "Put kese", dok je u suradnji s udrugom Pozor iz Siska, pulskom Turistickom zajednicom i Pula Film Festivalom u Kinu Valli bila organizirana projekcija najboljih kratkih filmova na temu zaštite okoliša.
"Velik interes gradana kampanja je potaknula ne samo u Istri, vec i šire, pa su promotivni materijali poslani i u Rijeku, Opatiju i Zadar", istaknula je Burba. Želja clanova udruge je da kampanja bude nastavljena unatoc tome što je projekt službeno završen pa ce i ove godine biti napravljeno još platnenih vrecica, a ako opcine i gradovi budu pokazali interes, nastavit ce se i educiranje djece. Ovo je bila prva lokalna kampanja u Hrvatskoj, a nastala je u suradnji s gradovima Pulom i Rovinjom te Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva koja je kampanju financirala.