Vecina Hrvata nema ni za kino

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Placu nižu od prosjecne na razini države zaraduje više od 67 posto radnika zaposlenih u poduzecima. Drugim rijecima, placu nižu od 5.246 kuna, koliko je iznosila prosjecna placa isplacena u svibnju za travanj, primilo je više od 779,8 tisuca radnika u zemlji.

Svim tim radnicima prosjecna mjesecna potrošacka košarica koja je za lipanj iznosila 6.631,27 kuna - nedostižan je san. S prosjecnom neto placom u lipnju je bilo moguce pokriti 79,11 posto prosjecne potrošacke košarice. No, gotovo svaki drugi radnik svojim prihodima ne može pokriti niti najosnovnije mjesecne zahtjeve za prehranom, higijenom, režijama, prijevozom.

Svojom prosjecnom placom radnik u sektoru tekstila, kože, gume i obuce tako može pokriti svega 44,8 posto minimalnih troškova potrošacke košarice. Za radnike u tekstilnoj industriji, njih preko 32,2 tisuce, pokrice osnovnih životnih troškova pravo je umijece, a o kinu, kazalištu, kupnji automobila, ako se gledaju statisticki podaci, mogu samo sanjati.

Prosjecna potrošacka košarica za lipanj ove godine, na godišnjoj je razini otežala 18 kuna. Ona u sebi sadrži troškove prehrane, higijene, odijevanja, stanovanja, prijevoza i kulture. Sindikalni izracun iz svoje kalkulacije iskljucuje troškove automobila i pretpostavlja da minimalna potrošacka košarica pokriva samo pokaznu kartu za javni gradski prijevoz.

Troškovi kulture, pak, u prosjecnom iznosu od 310 kuna ukljucuju jedan obiteljski odlazak u kino, svakodnevno citanje jednih dnevnih novina i redovito citanje jednog mjesecnika. To je teorija koja u praksi za vecinu radnika ne drži vodu. Uostalom, oko 71 posto kucanstava u Hrvatskoj ostvaruje prihode niže od potrebnih.

To znaci da svega tridesetak posto kucanstava u zemlji nema problema s mjesecnim pokricem troškova i ne prevrce svaku kunu tri puta prije no što je potroši.

A koliko se ulaže u sve ono što nije pokrice osnovnih egzistencijalnih potreba, donekle govori i podatak o prodaji knjiga iz nedavnog istraživanja GfK-a. To je istraživanje pokazalo da 66 posto ispitanika istraživanja u posljednja tri mjeseca nije kupilo knjigu.


Podijeli: Facebook Twiter