U petak navecer u bazilici sv. Sofije izvodene su arije iz opere Wolfganga Amadeusa Mozarta "Figarov pir", potom i odabir popularnih arija iz drugih opera. U subotu je okosnica slicnog programa bila još jedna Mozartova opera "Carobna frula" KANFANAR I ove godine, trecu put za redom nakon Dvigrad festivala rane glazbe u drevnom gradu priredene su Dvigradske veceri opernih arija. U petak navecer u bazilici sv. Sofije izvodene su arije iz opere Wolfganga Amadeusa Mozarta "Figarov pir", potom i odabir popularnih arija iz drugih opera. U subotu je okosnica slicnog programa bila još jedna Mozartova opera "Carobna frula". Program je i ove godine pripremio Giorgio Surian, internacionalno proslavljeni bas bariton, koji je zbog nevjerojatnih glasovnih sposobnosti u svojoj karijeri ostvario više od 160 razlicitih uloga, nastupivši u najvecim svjetskim opernim kucama La Scala, Metropolitan, Covent Garden u Londonu, Straatsopera u Becu, Opera de Lion, Arena u Veroni, Teatro la Fenice i drugima. Za pojedine uloge Surian je odabrao svoje najbolje studente sa zagrebacke Muzicke akademije - Leona Košavica, Ilijanu Korac, Matiju Meica i Anu Zebic, koji su vec nastupali u operama Hrvatskog narodnog kazališta. Surian se pokazao kao pravi domacin. Brojnoj publici, medu kojima je bilo puno onih koji nikada nisu bili u operi, predstavio je opere i arije koje su izvodeni, iznoseci svoje impresije, cime je prisutnima približio svaku pojedinu sekvencu. Surian se nije publici obracao profesorski, vec je i sam sudjelovao u pojedinacnim scenama. Time je i razbio tremu mladim pjevacima, koji su pjevali kao da mu se obracaju. Za dva koncerta koji su popularizirali opernu glazbu odabrane su arije koje lako ulaze u uho i korespondiraju s festivalskim ugodajem. Odabir je naišao na odobravanje publike, a za pravi ugodaj pobrinuli su se pjevaci, koji su nastupili u originalnim kostimima, a pratila ih je Lana Bradic na klaviru, koja je takoder sudjelovala u programu svojim reakcijama. Uz Suriana kao bas baritona u Dvigradu su se mogla cuti još cetiri glasa, dva soprana, tenor i basa, pa su se uvjerljivo mogle izvesti pojedine sekvence iz opera. Prve veceri mladi pjevaci su iz "Figarovog pira" izveli brojne arije i duete. U nastavku Ilijana Korac je izvela ariju Mussete iz opere "La Boheme" Giacoma Puccinija. Matija Meic izveo je poznatu Mozartovu "Cosi fan tutte". Ana Zebic je otpjevala ariju Rosine iz opere "Seviljski brijac Giachina Rossinija, a Leon Košavic ariju Leporelle iz Mozartove opere "Don Giovanni". Vecer je zakljucio Giorgio Surian svojom izvedbom arije iz Rossinijeve opere "Put u Reims". Druge veceri izvodene su arije i dueti iz Mozartove "Carobne frule". Potom je Ilijana Korac izvela ariju Lucije iz opere "Lucia di Lammermoore" Gaetana Donizettija. Matija Meic je potom otpjevao ariju Berlcorea iz Donizettijeve opere "Ljubavni napitak" i naslovnu ariju "Don Carlos" Giuseppea Verdija. Program je završen magistralnom izvedbom Giorgija Suriana uvodne arije iz "Seviljskog brijaca". Sa Dvigradskim vecerima opernih arije Dvigrad je napravio pomak u percepciji svog festivala, koji se ubuduce nece baviti samo ranom vec i novijom glazbom. Pri tome ce postati svojevrsni poligon za najbolje studente operne glazbe. Zakljucujuci festival Giorgio Surian je rekao da za mlade pjevace najviše znace nastupi pred publikom. A. POKRAJAC - GO01894101.jpg Ana Zebic i Leon Košavic kao Papagena i Papageno A. POKRAJAC - GO01894103.jpg Leon Košavic i Ilijana Korac kao Papageno i Pamina A. POKRAJAC - GO01894104.jpg Giorgio Surian u "Seviljskom brijacu" A. POKRAJAC - GO01894106.jpg Pjevaci po završetku nastupa A. POKRAJAC
I ove godine, trecu put za redom nakon Dvigrad festivala rane glazbe u drevnom gradu priredene su Dvigradske veceri opernih arija. U petak navecer u bazilici sv. Sofije izvodene su arije iz opere Wolfganga Amadeusa Mozarta "Figarov pir", potom i odabir popularnih arija iz drugih opera. U subotu je okosnica slicnog programa bila još jedna Mozartova opera "Carobna frula".
Program je i ove godine pripremio Giorgio Surian, internacionalno proslavljeni bas bariton, koji je zbog nevjerojatnih glasovnih sposobnosti u svojoj karijeri ostvario više od 160 razlicitih uloga, nastupivši u najvecim svjetskim opernim kucama.
Za dva koncerta koji su popularizirali opernu glazbu odabrane su arije koje lako ulaze u uho i korespondiraju s festivalskim ugodajem. Odabir je naišao na odobravanje publike, a za pravi ugodaj pobrinuli su se pjevaci, koji su nastupili u originalnim kostimima, a pratila ih je Lana Bradic na klaviru, koja je takoder sudjelovala u programu svojim reakcijama. Uz Suriana kao bas baritona u Dvigradu su se mogla cuti još cetiri glasa, dva soprana, tenor i basa, pa su se uvjerljivo mogle izvesti pojedine sekvence iz opera.
Prve veceri mladi pjevaci su iz "Figarovog pira" izveli brojne arije i duete. U nastavku Ilijana Korac je izvela ariju Mussete iz opere "La Boheme" Giacoma Puccinija. Matija Meic izveo je poznatu Mozartovu "Cosi fan tutte". Ana Zebic je otpjevala ariju Rosine iz opere "Seviljski brijac Giachina Rossinija, a Leon Košavic ariju Leporelle iz Mozartove opere "Don Giovanni". Vecer je zakljucio Giorgio Surian svojom izvedbom arije iz Rossinijeve opere "Put u Reims".
Druge veceri izvodene su arije i dueti iz Mozartove "Carobne frule". Potom je Ilijana Korac izvela ariju Lucije iz opere "Lucia di Lammermoore" Gaetana Donizettija. Matija Meic je potom otpjevao ariju Berlcorea iz Donizettijeve opere "Ljubavni napitak" i naslovnu ariju "Don Carlos" Giuseppea Verdija. Program je završen magistralnom izvedbom Giorgija Suriana uvodne arije iz "Seviljskog brijaca". (Tekst i foto A. POKRAJAC)