Večer izložbi, performansa i umjetnosti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Svi oni koji se žale da se u Puli ništa ne događa izvan glavne ljetne sezone, u petak navečer došli su na svoje. U tek nešto više od sat vremena otvorene su čak četiri izložbe – s posve drukčijom tematikom i koncipirane na sasvim različite načine.

Pejzaži i cvijeće

„Krajina in cvetje“, odnosno „Pejzaži i cvijeće“ naziv je izložbe Vere Gruber koja je otvorena u galeriji Slovenskog kulturnog društva Istra. Riječ je o petoj samostalnoj izložbi ove autorice, Slovenke, koja je živjela dugi niz godina u Puli, od 1956. godine kada je ovdje došla kao djevojčica s obitelji pa sve do 1973., kada zbog ljubavi odlazi put Nove Gorice. Za vrijeme svojih pulskih godina amaterski se bavila stvaranjem u filmskoj umjetnosti, a ljubav prema slikarstvu potaknuo je u njoj poznati umjetnik Martin Bizjak. Ovo je njezina četvrta samostalna izložba, a otvorila ju je Tina Širec Džodan.

- Motivi pejzaža variraju od zimskih do ljetnih prizora s djelomično apstrahiranim segmentima kompozicije pri čemu se forma motiva tek naslućuje, no dovoljno da nas uvede u atmosferu i priču slike, pa sve do klasičnih veduta morskog ili planinskog krajolika. Cvjetne motive na njezinim slikama nalazimo u najrazličitijim okruženjima i situacijama. Pejzaži Vere Gruber dovoljno su realistični za prepoznavanje motiva, dok nam se istovremeno ti prizori prirode obraćaju s iznimno subjektiviziranim tonom koji prati atmosfera slike, kazala je Širec Džodan.

U prostorima galerije Poola otvorena je izložba „Unutarnje migracije“, gdje su se svojim radovima predstavili Branislav Nikolić, Vladimir Frelih, Ana Petrović i Goran Dragaš, koji su bili prisutni i na jutarnjem predstavljanju, razgovoru o umjetnosti i migracijama s učenicima, te Jovana Popić, Dragan Vojvodić, Selman Trtovac, Radenko Milak i Dragan Matić.

Autori su i prilikom razgovora s najmlađima govorili o procesu globalizacije i o umjetnosti u cjelokupnoj toj priči.

 „Unutarnje migracije su za autore intrigantan proces. Tu nije riječ o jednoj izložbi s fiksnim brojem sudionika sporadično postavljanoj. Riječ je o kompleksnom projektu koji funkcionira na više nivoa i koji se kontekstualno i formalno stalno nadograđuje i mijenja. Umjetnike okupljene oko ovog projekta vezuje činjenica da su skoro svi iz određenih razloga napuštali svoje matične zemlje i gradove, mahom uslijed ratnih okolnosti 90-ih godina, ali i kasnije odlazeći na školovanje ili profesionalno usavršavanje u inozemstvo, svi oni žive i rade na relacijama između više gradova ili često mijenjaju svoje mjesto boravka“, napisala je Ana Ivanović o izložbi, koja se može pogledati do 6. listopada.

Objekti i instalacije

U Muzeju suvremene umjetnosti Istre otvorena je izložba objekata i instalacija Marijane Pende koja je naslovljena upravo „Objekti, instalacije, ambijent...“. Ova mlada dubrovačka umjetnica usredotočila se na djelovanje posljednje aktivne dubrovačke tvornice T.U.P. (Tvornica ugljeno-grafitnih proizvoda). Posljednjih osam godina Pende je periodično prilazila tvornici kao „arhitekturi, paradigmi, arhivi pamćenja, ali i njenim radnicima bilježeći njihove sudbine. Iako mogu funkcionirati samostalno, Marijanine skulpture akcentiraju kontekst iz kojeg su nastale, na što nas osim forme podsjeća i njihov simptomatični tvornički miris, a zajedno izložene odišu atmosferom zaustavljenog vremena, kazao je kustos Mladen Lučić prilikom otvorenja. Kustosica ove izložbe je i Ketrin Milićević Mijošek, koja je također pozdravila nazočne.

Marijana Pende, rođena Vukić, diplomirala je u Veneciji umjetnost, a do sada je sudjelovala na dvadesetak skupnih izložbi i šest samostalnih.

Ova izložba, koja će biti postavljena do 15. listopada, realizirana je uz pomoć Odjela za kulturu Istarske županije, Grada Pule, Grada Dubrovnika i njegove Turističke zajednice.

Potom je u Srpskom kulturnom centru upriličeno otvorenje izložbe Đurice Ciganovića.

Nakon performansa u izvedbi samoga Ciganovića te njegovih prijatelja i kolega Šandora Slackog i Slobodana Libera Kokotovića, a gdje se Ciganović i stihovima pozabavio „Krvopijom“, a Kokotović državom, politikom i religijom, nazočni su mogli pogledati radove naslovljene „Mrtva priroda po...“.

„U polutami svoje fantastično i ludički dizajnirane pećine prima i fotografski bilježi gola tijela modela koje potom implementira u svojevrsni 'sveti' prostor kao hommage slikarskim idolima poput Kandinskog, Arhipenka, Maljeviča, Warhola...“ zapisao je za popratni katalog umjetnik Vedran Šilipetar. Radovi su realizirani u kombiniranoj tehnici.

Ciganović je rođen u Splitu, bavi se grafikom, slikarstvom, keramikom i performansom, a realizirao je deset samostalnih izložbi. (V. BEGIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter