U prestižnoj labinskoj galeriji Alvona do idućeg se ponedjeljka može razgledati izložba Ivana Valušeka, predstavnika mlađe generacije hrvatske kiparske scene.
Izložba naslovljena "Struktura stvaranja" na uvid donosi kipara čiji spektar interesa između ostalog seže u eru postminimalizma snažne grafi(sti)čke provenijencije. Ovom se prigodom Valušek predstavlja mobilima od varenog željeza (metalne šipke), a čija konačna forma imitira crtež, kaligrafski potez, aluziju na svojevrsnu arabesku čiji promjenjiv tijek kretanja snažno i energično presijeca i penetrira unutar zadanog prostora.
Činjenica je da se, iako je riječ o gracilnim, prošupljenim i naizgled laganim formaturama, ipak radi o vrlo monumentalnoj skulpturi neopozivog obraćanja i hommageu ideologiji modernizma 20. stoljeća.
Ono što apriori obilježava Valušekove strukture jest prije svega prostorni crtež i prostorna (ko)egzistentnost. Polazeći od pretpostavke da svaka plastika, u većoj ili manjoj mjeri, korespondira s prostorom, činjenica je da Valušekove skulpture zahvaljujući naglašavanju izrazite dijagonalnosti, mobilne nestalnosti i rascjepkanosti forme u zadani prostor prodiru potentno, sugestivno, ekspresivno i hrabro.
Ivan Valušek rođen je u Rijeci 1985. godine. Studira kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Stjepana Gračana te 2010. stječe zvanje magistra kiparstva. Izlaže od 2006. godine. Živi i stvara u Čavlima. (V. ŠILIPETAR)