Pietro Lucano jedan je od važnijih pripadnika istaknutog društva arhitekata i dekoratera srednjoeuropskog secesijskog kruga, a svoj je važan i vrijedan trag ostavio i u Vodnjanu 1909. godine oslikavši veliki friz ispod vijenca zgrade gradske palace. Sinocnjim otvorenjem izložbe djela njegovog opusa u krasnom ambijentu mladog galerijskog prostora Germana Fiorantija na adresi Portarol bb ovaj se veliki autor impozantnog stvaralackog identiteta vratio u Vodnjan nakon tocno 100 godina. Svecanu atmosferu dobrodošlice, uz domacina, zaželjeli su mu Antonio Storelli, profesor povijesti umjetnosti pri bolonjskoj likovnoj akademiji, i pulska povjesnicarka umjetnosti Gorka Ostojic Cvajner.
Storelli je upoznao prisutne s detaljima iz Lucanove biografije, koja pocinje 1878., a završava 1972. Posebno je naglasio podatak o 70 godina njegovog stvaralaštva, podsjetio na bogat i istaknut slikarski album te na onaj s podrucja arhitekture i projektiranja. "Taj segment njegovog djelovanja razvijao se pod utjecajem umjetnickih tendencija njegova vremena, zrcalio se o secesijske škole velikih srednjoeuropskih centara poput Pariza, Beca, Budimpešte", pojasnio je Storelli.
Zadržao se i na njegovoj važnoj tršcanskoj fazi koja je ostala trajno zabilježena u prostoru grada (katedrala San Giusto, sinagoga, apsida crkve Sacro Cuore, dekoracija friza za Albergo Centrale, sjedište osiguravajuce kuce RAS, tehnicka škola u kvartu San Giacomo, ribarnica i dr.), a podsjetio je i na važan povijesni doprinos istarskom kulturnom ambijentu. Osim intervencije u Vodnjanu, tu je i ona u Puli, gdje je izradio dekoraciju friza za tadašnju zgradu narodne banke (Palazzo della Banca Popolare di Pola). Dotaknuo se i Lucanove suradnje s eminentnim arhitektima njegova vremena, što je takoder utjecalo na njegov izraz, i zakljucio da ga možemo smatrati umjetnikom Europe. Njegov povratak u Vodnjan docekao je nemali broj posjetitelja.