- Pozdravljamo inicijativu troje mladih sugrađana koji su pokrenuli potpisivanje peticije protiv naplate parkiranja u Podlabinu, ali upozoravamo da naplata parkiranja nije problem samo tog dijela Labina. Naime, slične su se inicijative mogle pokretati i kada je uvedena naplata u Rapcu, Starom gradu Labinu i na Trgu labinskih rudara, istaknuo je na jučer održanoj konferenciji za medije, gradski vijećnik Nezavisne liste Ulika, Silvano Vlačić.
Vlačić nadalje ističe kako im nije jasno zašto je Labin 2000 naručio Elaborat naplate samo za taj dio grada, kada je parkiranje problem čitavog Labina i Rapca. Vijećnici Ulike, Silvano Vlačić i Klaudio Korva, zalažu se za cjelovito rješenje kojim će se riješiti problem parkiranja na području čitavog grada Labina. Predlažu tri moguća rješenje.
Efikasna kontrola
Prvo, da na području čitavog grada parkiranje bude besplatno, jer smatraju da je grad normalno živio i do prije nekoliko godina kada se nigdje nije naplaćivao parking.
-Naime, iz dosadašnjeg iskustva znamo da naplata sama po sebi nigdje ne donosi red, jer se zbog naplate vozači parkiraju gdje ne bi smjeli. Red donosi efikasna kontrola. Naplata parkinga u malom mjestu kao što je Labin više dođe kao dodatni porez na vozače, jer im poskupljuje svaku aktivnost gdje koriste automobil, tim više što se tako dobiveni novac ne koristi u gradnju novih parkirnih mjesta, rekli su Vlačić i Korva.
Uzimajući u obzir trenutnu tešku gospodarsku situaciju, za Labin i njegove građane bilo bi najbolje da gradonačelnik donese odluku da se do značajnog poboljšanja gospodarske situacije ukida naplata parkinga u cijelom gradu Labinu, neka to bude njegov doprinos oživljavanju potrošnje, zaključuje Vlačić.
Druga varijanta, koja bi se eventualno trebala uvesti nakon poboljšanja gospodarske situacije, je da se parkiranje naplaćuje samo na najfrekventnijim mjestima. Iz Ulike predlažu da se parking plaća u Luci Rabac, na Titovom trgu u Starom gradu, na Trgu labinskih rudara i u Zelenicama, najužem centru grada. Dodaju da bi od naplate trebalo osloboditi kompletnu Girandellu u Rapcu, Rialto u Starom gradu Labinu i čitav Podlabin, osim gore navedenih lokacija.
Najgore sadašnje stanje
Kao treću varijantu navode onu koju na neki način predlaže Labin 2000, a to je da se parkiranje naplaćuje praktički na području čitavog grada. Takvo bi rješenje bilo prihvatljivo, ponavljaju, ne sada već kad se popravi ekonomsko stanje, kada bi cijene parkinga bile primjerene Labinu, a ne Zagrebu ili Rijeci i kad bi se novac od parkinga ulagao u kreiranje novih parkirnih mjesta. Međutim, do sada još ni jedna kuna zarađena od naplate parkiranja nije uložena u izgradnju novih parkirnih mjesta, već se sve troši na operativu gradskog poduzeća - Labin 2000.
Vlačić i Korva smatraju kako je najgora varijanta, ako kojim slučajem ostane sadašnje stanje, gdje se parkiranje naplaćuje samo u određenim dijelovima grada. Jer, ako se plaća na prve tri lokacije onda je korektno, ako ni zbog čega onda zbog ravnopravnog položaja obrtnika i stanovnika, da se parkiranje naplaćuje i u najstrožem centru Labina. (Adriano ŠĆULAC)