"Utjelovljenje" kod labinske špine

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zaogrnut u kucni ogrtac, najbolji reducirani simbol monotonije svakodnevnog života, Žak Valenta nastupio je u petak navecer na ljetnoj pozornici kod špine solo izvedbom pod nazivom "Utjelovljenje" kojom je zapoceo trodnevni Festival vizualnog kazališta.

Preispitujuci izvodacku ulogu tijela kao osnovnog izražajnog instrumenta plesaca i istražujuci nacine na koje se tijelo pojedinca upisuje u prostor, Valenta je okupljene uveo u prostor vlastitog doma, stana u jednom od odbojnih rijeckih nebodera, gdje se citav život provodi u kucnom ogrtacu i naizgled se ne dogada ništa znacajno. No, iza oronule fasade i betonskih ploca umjetnik se bori s unutarnjim previranjima o mogucnostima komunikacije tijelom, odnosno je li nam ono samo smetnja, buduci nikad nije dovoljno primjereno da prati brzinu, pokretljivost i lucidnost misli.

Dojam predstave, koja traži visoku razinu koncentracije i usredotocenost na izvedbeni moment izvodaca, vecim je dijelom osakacen glasnim hihotanjem i smijuljenjem dijela publike koji se zadržao na površnom promatranju titravih Valentinih pokreta, u kojima su ovi vidjeli samo i jedino simulaciju seksualnog odnosa. Šteta, jer "Utjelovljenje" je mnogo više od opasno prevladavajuce "kulture iz sjajnih magazina", koja nam se precesto servira kao "ona prava". Performer, koreograf, redatelj i kazališni pedagog Žak Valenta, jedan od osnivaca nezavisne kazališne produkcije Trafik iz Rijeke, svoj je dio odradio izvrsno i, nadamo se, osigurao si ulaznicu i za sljedece festivale.


Podijeli: Facebook Twiter