Ususret blagdanima: Istrani žele u - Istanbul

Istanbul najtraženija blagdanska destinacija
Istanbul najtraženija blagdanska destinacija

Ako je suditi prema uređenim izlozima i posebno blagdanskim uresima koji se, gle čuda, već prodaju po
sniženim cijenama, prosinac je i ove godine startao u prvoj dekadi studenog. Sve miriše na šarenilo i bogatstvo najluđih noći u godini kada se ispraća stara i dočekuje sljedeća, dakako bolja i uspješnija, Nova godina.

Bez obzira na to u kakvom se stanju ili situaciji nalazili, htjeli to ili ne, vrijeme prolazi. Do najluđe se noći u godini broji sitno i vrijeme je upitati se gdje, kako i s kim dočekati bolje sutra? Valja dobro razmisliti jer narod veli: Kakav ti bude doček, takva će biti čitava godina! Pravo da se zamisliš. Bilo bi dobro i u najmanju ruku zbog potencijalno depresivnih i tjelesnih razloga pokrenuti se. Zaboraviti na pidžamu, zlovolju i krevet te izaći iz kuće. Ovisno o mogućnostima izabrati - odjeću, frizuru, jelovnik i piće, te dakako i mjesto dočeka.

Opće je poznata činjenica da u Hrvatskoj na svakih tisuću građana "otpada" 220 četvornih metara
trgovačkih centara što je izvrstan rezultat uzme li se u obzir da zemlje Europske unije u prosjeku imaju tek
dvadesetak pišljivih kvadrata više. Dodamo li ovom podatku i činjenicu da raspolažemo i s nekih 8,6 milijuna
kartica, dolazimo i do nacionalnog hobija - peglanja do iznemoglosti.

Valja navesti i rezultate anketa po kojima će građani u vrijeme raskoši i veselja potrošiti između 500 i tisuću kuna, što je opet u redu posebice uzme li se u obzir novo istraživanje GfK-a (Centra za istraživanje tržišta) koje pokazuje da čak 37 posto kućanstava u Hrvatskoj svoje sadašnje financijsko stanje ocjenjuje lošijim nego ranije godine, dok 54 posto tvrdi da je nepromijenjeno. Ipak, valja istaći i to da devet posto smatra svoju financijsku situaciju boljom.

Nadalje, gotovo polovica kućanstava, točnije 49 posto, tvrdi da jedva sastavlja kraj s krajem, 16 posto se žali da mora smanjivati ušteđevinu ili se zaduživati. Njih 28 posto navodi da štedi samo malo dok jedan posto anketiranih štedi do daske. Bit će stoga i sasvim opravdano postavljeno pitanje: ima li razloga za blagdansku depresiju?

Psiholozi savjetuju kako da je se riješimo ili je, barem, ublažimo. Kao prvo, kažu da prestanemo vjerovati u
bajke prema kojima baš prosinac mora biti najveseliji mjesec u godini te dodaju i to da je najveći problem u našim glavama, odnosno nerealnim očekivanjima.

Jer, sve manje od onog što smo zamislili (a zna se da mašta može svašta) bacit će nas u tugu i očaj. Spas od blagdanske depresije vide i u okretanju glave od bjesomučne kupovine i reklamnih kampanja sa sloganom "kupi, kupi" te približavanju osobama koje su nam drage i koje volimo. Kažu da
ni jedan poklon, ma kako on svjetlucav i lijepo zamotan bio, ne može nadomjestiti prisutnost i zagrljaj
voljenih.

Prema upitima u nekolicini putničkih agencija doznajemo da se, unatoč svemu, putuje. Dakako, trenutno su najtraženiji vikend-adventi u europskim metropolama. Najtraženiji su Beč, Budimpešta, Prag, Rim i Pariz, a daleko ispred svih je ipak Istanbul. Na upit zašto baš Turska, dobivamo očekivani odgovor - Sulejman Veličanstveni, hit-serija koja se vrti na televiziji. (Napisala Nina ORLOVIĆ RADIĆ)

CIJELI TEKST ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter