Uskoro poskupljenja u Italiji, gdje cemo kupovati?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Da bi poravnala racune državne blagajne, talijanska je vlada, izmedu ostalih mjera, odredila i povecanje stope PDV-a, odnosno talijanske IVA-e. S 20 prelazi se na stopu od 21 posto, što nije mala stvar ako se uzme u obzir da je to prosjecna stopa koja se primjenjuje na najveci dio proizvoda široke potrošnje.

Udruženje talijanskih potrošaca izracunalo je da ce se mjera odraziti na standard prosjecne talijanske obitelji, ciji ce godišnji troškovi porasti izmedu 500 i 600 eura.

Gledano s globalnog aspekta, ova ce mjera utjecati na smanjenje potrošnje, što je sasvim suprotno od konacnog cilja, a to je poticati razvoj uz povecanje potrošnje.

Italija ima složen sistem PDV-a jer se, uz stopu od 20 posto, primjenjuju i niže stope od cetiri i deset posto. Stopa od cetiri posto vrijedi za temeljne prehrambene proizvode poput mlijeka, voca, povrca, kruha pa i dnevnih tiskovina, dok se deset posto, primjerice, primjenjuje za meso i ribu.

Stopa od deset posto PDV-a vrijedi i za neke uslužne djelatnosti poput hotelskih i restoranskih usluga, te za elektricnu energiju koja se koristi u domacinstvima.

Porast PDV-a od jedan posto dovest ce gotovo sigurno do nekontroliranog povecanja cijena, kako to redovito biva prilikom neslavnih vladinih mjera. U Trstu i regiji Friuli-Venezia Giulia zabrinuti su zbog toga jer dio tržišta ovisi i o kupcima koji dolaze iz susjednih država Slovenije i Hrvatske.

Slovenija u posljednje vrijeme postaje sve agresivniji konkurent pa i minimalna povecanja cijena mogu utjecati na konacni izbor kupaca.

Veliki zadrugarski koncern COOP objavio je rezultate istraživanja koji pokazuju da talijanski potrošaci sve manje troše na odijevanje, kupovinu mobilnih telefona i multimedijalnih uredaja. Kada je prehrana u pitanju, opci je trend potrošnja temeljnih prehrambenih proizvoda, što znaci da je suština potrošackog društva, odnosno trošenje na prehranu po promidžbenom receptu, u dubokoj krizi.

Veliki proizvodni lanci i dalje ogromna sredstva troše na promišljanje o novim proizvodima i na promidžbene programe, ali tržište na to sve slabije reagira.

Istraživanje COOP-a dokazuje da je u usponu potrošnja igara na srecu. U 2011. Talijani ce za potonje potrošiti oko 73 milijarde eura (20 posto više od prošle godine), što je više od potrošenog za kupovinu odjece i obuce te 60 posto ukupne talijanske prehrambene potrošnje.


Podijeli: Facebook Twiter