Uskoro otvaranje ceste od Ponte Portona do Vižinade

Žudetići uskoro dobivaju novu cestu (M. RIMANIĆ)
Žudetići uskoro dobivaju novu cestu (M. RIMANIĆ)

Radovi na rekonstrukciji županijske ceste ŽC 5209 između Ponte Portona i Vižinade kod mjesta Žudetići približavaju se dovršetku. Ondje na tras dugoj 1.200 metara djelatnici Ceste Pula rade na sanaciji odrona. Radovi vrijedni 3,4 milijuna kuna započeli su 16. kolovoza 2016., a prema ugovoru trebaju biti završeni do 13. prosinca. Investitor Hrvatske ceste, projektant je Via-ing iz Pule, a nadzor vrši Učka-konzalting iz Pazina. 

Radovi na pripremi tamponske podloge

Trenutno se odvijaju radovi na pripremi tamponske podloge za asfaltiranje, a samo je asfaltiranje u planu idući tjedan. "Rekonstrukcija prometnice bila je dosta zahtjevna, ne samo zbog konfiguracije terena već i zbog tla na kojem se prometnica nalazi, a to je pretežno glinovito tlo jako osjetljivog na vlagu" kaže Darko Androšić, šef gradilišta. Zbog toga je, dodaje, duž cijele trase izvedena zamjena slabonosivog temeljnog tla kamenim materijalom u debljini od 70 centimetara, na koji je kasnije položen tamponski sloj u debljine 30 centimetara. Asfalt će se položiti u dva sloja u debljini od 11 centimetara.

Završni, habajući, sloj asfalta sadržavat kameni materijal eruptivnog porijekla koji osigurava veću kvalitetu i sigurnost pri korištenju.

Nova prometnica bit će široka 6,4 metra, a novi poprečni padovi izvedeni su tako da se zadovolje svi sigurnosni uvjeti, ali i da se osigura odvodnja oborinskih voda. Na staroj prometnici nije bilo izgrađenog sustava odvodnje oborinskih voda s kolnika, već su mjestimično bili izvedeni cijevni propusti za propuštanje prikupljene okolne vode na drugu stranu prometnice. Novim rješenjem definirano je prikupljanje svih oborinskih voda s kolnika u području usjeka i zasjeka pomoću asfaltnih rigola širine 50 centimetaram s ispustom u nova uljevna okna, preko novih ili rekonstruiranih postojećih propusta u okolni teren. 

Sanirana su i dva klizišta uz cestu

Uz vanjsku odvodnju ceste, izvedena je i odvodnja donjeg sloja kolničke konstrukcije plitkom drenažom s ispuštanjem vode u novoprojektirana uljevna okna.

Duž trase sanirana su i dva klizišta dužine 60 i 150 metara nastala zbog povećanog dotoka vode iz viših dijelova koja natopljuje trup ceste. Sama sanacija tih klizišta izvedena je izgradnjom odgovarajućeg drenažnog sustava i zamjenom materijala kamenim nasipnim materijalom. 

"Od preostalih radova, osim već spomenutog asfaltiranja, treba još izvesti zemljane bankine, humusiranje pokosa, te postaviti vertikalnu i horizontalnu signalizacije, tako da će završetak radova biti unutar ugovorenog roka, a ako vrijeme donekle posluži i ranije", kaže Androšić. (M. RIMANIĆ)

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter