Iako se krajem lipnja dogodila jedna u nizu prometnih nesreća koje se učestalo događaju u donjem dijelu Nazorove ulice, iz Grada Pule i pulske Prometne policije ustvrdili su da nije riječ o kritičnoj prometnoj točki. No, fotografije i svjedočanstva stanara iz ulaza zgrada na brojevima 4, 6 i 8, ukazala su da je ipak riječ o prometnici gdje prometne nesreće ipak nisu rijetkost. Stoga, kada su fotografije dostavljene u Grad Pulu, ipak su odlučili reagirati.
Usporavanje vozača prije zavoja
Naime, iz gradske uprave istaknuli su da će od prometne policije zatražiti analizu uzroka, odnosno učestalost prometnih nezgoda u Nazorovoj ulici da bi se ipak pristupilo rješavanju tog problema kroz uvođenje odgovarajućih prometno-tehničkih mjera. Cilj je, naime, bio povećati sigurnost prometa, ali i brojnih pješaka.
U međuvremenu stanari i okolni građani započeli su potpisivati i peticiju kojom traže rješavanje problema njihove sigurnosti u tom donjem dijelu Nazorove ulice na način da se ograniči brzina vožnje uvođenjem prometno-tehničkih mjera. Peticija je dostavljena nadležnoj službi Pododsjeka za održavanje i promet Grada Pule te na znanje Postaji prometne policije Pula i medijima. U peticiji je priložen zahtjev za rješavanjem problema i potpisi te desetak fotografija stanara koji su ovjekovječili prometne nesreće na tom dijelu ulice u razdoblju od 2009. godine do danas. Stanari Nazorove ulice u peticiji su upozorili da njihova ulica, inače gusto naseljena, ima puno pješaka i djece te vodi k Osnovnoj školi Vidikovac, Zavodu za javno zdravstvo Istarske županije, Domu Braće Ribar te mnogobrojnim sportskim objektima i terenima koje koriste građani svih uzrasta.
S obzirom da je od tada prošlo tri mjeseca zanimalo nas je što je dosad učinjeno da se konačno riješi ova opasna dionica. Zanimljivo je napomenuti da su u završetku Nazorove ulice, između dva parkirališta kod Croatia osiguranja, postavljeni 'ležeći policajci' kako bi korisnici parkirališta sigurnije mogli preko ceste. Stoga se slično rješenje očekivalo i na dijelu Nazorove ulice, primjerice, ispod Zavoda za javno zdravstvo, čime bi se natjeralo vozače da uspore brzinu i tako sigurnije uđu u donji dio Nazorove ulice, upravo u zavoj iz kojeg učestalo izlijetavaju i zabijaju se u ulaze zgrada zbog, očito, prebrze vožnje.
Iz Grada su nam ponovili da je od Postaje prometne policije Pula zatražena analiza uzroka odvijanja prometnih nezgoda u predmetnoj ulici, a koja će biti podloga za uvođenje odgovarajućih prometno-tehničkih mjera sigurnosti upravo da bi se doprinijelo sigurnijem prometovanju vozila i kretanju pješaka u Nazorovoj ulici.
Usuglašavanje s prometnom policijom
"Prometno tehničko rješenje, koje bi trebalo biti gotovo u narednom kraćem periodu, nakon usuglašavanja s Postajom prometne policije, implementirat će se na prometnicu", ustvrdili su iz Grada Pule.
Što se tiče postavljanja umjetne izbočine (ležećeg policajca) na kolniku Nazorove ulice, pojašnjavaju nadalje iz Grada, ona je postavljena da bi vozači smanjili brzinu kretanja vozila ispred novoobilježenog pješačkog prijelaza, kojega do sada, između dvije parkirališne strane, nije bilo. Na taj smo način osigurali da pješaci, korisnici parkirališta, sigurno prelaze s jedne na drugu stranu parkirališta. Nadalje, po pravilima struke parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom obilježena su najbliže pješačkom prijelazu, gdje je na postojećem nogostupu izvedena rampa kako bi osobe s invaliditetom bez teškoća prelazile preko pješačkog prijelaza i ostvarile dalje komunikaciju prema centru grada, odgovorili su nam iz Grada Pule.
Navode i da im je sigurnost građana na prvom mjestu te da Grad na svim procijenjeno opasnim gradskim prometnicama uvodi prometno-tehničke mjere koje povećavaju sigurnost kretanja vozila i pješaka, a posebna se pažnja posvećuje na sigurnost kretanja djece u blizini vrtića i škola. (Goran ROJNIĆ)