Nakon više nego uspješne 2015. turističke godine kada je ostvario čak devet posto više noćenja i našao se među top pet hrvatskih destinacija, Umag se aktivno priprema za novu sezonu. I to brojnim investicijama - što u turističku infrastrukturu, što u smještaj. Tako će Grad za novu sezonu urediti park od parkirališta Nova obala do parkirališta kod INA-e u što će utrošiti čak 1,2 milijuna kuna. Također, uređuju se Danteova i Kolodvorska ulica, a pažnja će se posvetiti i dvjema plažama - Villi Riti i Moeli.
Villa Riti i Moeli
- Izrađuje se projektna dokumentacija za plažu Villa Rita te se ide u kompletno preuređenje tog prostora. Uredit će se prostori za ugostiteljske usluge, rekonstruira se plaža, dodaju se novi sadržaji za djecu, a sve u skladu sa županijskom strategijom. Za dokumentaciju se predviđa utrošiti 400.000 kuna. U toku godine počet će se projektirati plaža i obalni pojas u naselju Moela za što je predviđeno 100.000 kuna, kaže direktorica Turističke zajednice Umaga Sanda Bravar.
Najveći umaški hotelijer Istraturist najavio je pak za ovu godinu ulaganja u visini od 98 milijuna kuna. Najznačajniji projekt je rekonstrukcija hotela Sipar, a radovi će početi u listopadu. Cilj je da se kategorija hotela podigne na četiri zvjezdice. Osim što će se urediti postojeće sobe, hotel će dobiti i 70-ak novih smještajnih jedinica. Također, uložit će se u energetsku učinkovitost hotela, a uredit će se i okoliš te obližnja plaža.
- Osim u hotel Sipar, Istraturist će u 2016. godini uložiti 10 milijuna kuna u svoje kampove. Ulaganja će se uglavnom usmjeriti u najveći kamp CampingIN Park Umag kako bi se povećao njegov kapacitet te kvaliteta smještaja. Pažnja će se posvetiti i samoj uređenosti kampa pa će se ulagati u infrastrukturu, hortikulturu, plaže te u rekonstrukciju sanitarnog čvora. Dio ulaganja Istraturista usmjerit će se i u unaprjeđenje smještaja personala, ističe Bravar.
Inače, TZ Umaga za ovu godinu predviđa u svom programu povećanje broja noćenja samo za jedan posto. Oprezna je to prognoza s obzirom na povećanja koja su imali u 2015.
- U 2015. godini na području TZ Umaga ostvareno je 2.218.786 noćenja, što je devet posto više noćenja od ostvarenih u 2014. godini, dok je istovremeno zabilježen rast u broju realiziranih dolazaka od 12 posto. Ovaj je rast u noćenjima prvenstveno posljedica plusa u srpnju kada smo bilježili rast od čak 15 posto noćenja. Razlozi ovom značajnom rastu leže u činjenici izuzetno povoljnih vremenskih prilika u srpnju, političkim (ne)prilikama na našim glavnim konkurentnim tržištima, ali i velikom rastu dolazaka s talijanskog tržišta od čak 16 posto. Ti se gosti ponovo vraćaju nakon dugog niza kriznih godina i smanjenih dolazaka u našu destinaciju, veli Bravar.
Programi izvan sezone
Iznimno je zadovoljna i rezultatima pred i posezone, tim više što na povećanju volumena prometa u tim mjesecima već sustavno rade već niz godina kroz posebne proizvode - nogomet, tenis, wellnes, biciklizam i gastronomija.
- Lani smo zabilježili porast broja noćenja od četiri posto u predsezoni, odnosno od čak 18 posto u posezoni. Upravo stoga i ove ćemo se godine značajnije s tim proizvodima promovirati na tržištu posebnih interesa svakog pojedinog proizvoda. U prvom redu se to odnosi na slovensko tržište (Celje, Maribor, Ljubljana), talijansko (Milano, Venezia), austrijsko (Graz, Beč) tržište vezano uz promociju sporta, odnosno slovensko (Ljubljana), hrvatsko (Zagreb, Rijeka) i talijansko (Trst, Venezia,) tržište vezano uz promociju wellnessa i gourmeta, veli Bravar.
U Klasteru s Novigradom, Bujama i Brtoniglom
Što se tiče suradnje s drugim TZ-ima u klasteru, odnosno Novigradom, Bujama i Brtoniglom, Bravar veli da će i dalje razvijati svoj centrali portal te da će kroz specifične proizvode i manifestacije pokušati produžiti sezonu na ostale mjesece u godini. Također, želja im je čim više zadržati goste u destinaciji kroz razne programe, ali i povećati njihovu potrošnju. (Barbara BAN)