Konačna verzija nedavno usvojene završne Strategije razvoja urbanog područja Pula putem ITU mehanizma, odnosno 30,6 milijuna eura Ministarstva regionalnog razvoja putem fondova Europske unije, u sebi sadrži deset projekata, koji su ocijenjeni strateškim s obzirom na njihov očekivani doprinos razvoju urbanog područja Pula. Vizija Strategije je "zelen, pametan i uključiv razvoj i rast urbanog područja Pula, a namjerava se ostvariti kroz postizanje tri strateška cilja.
Radna skupina
Pojašnjavajući ciljeve, navedeno je tako razvijanje zelenog i pametnog urbanog područja ("ozelenjivanje" javnog prometa, razvoj poduzetništva i zaštitu okoliša); potom korištenje kulturne baštine za osnaživanje razvoja urbanog područja i, treće, osnaživanje uključivosti urbanog područja. Ciljevi se namjeravaju ostvariti kroz osam prioriteta i 18 mjera.
Ukupni procijenjeni financijski okvir potreban za provedbu cijele Strategije razvoja urbanog područja Pula iznosi 3,33 milijarde kuna, a među njima je najveći dio "kolača" namijenjen upravo projektu "Čišćenje podmorja pulske luke: putnički terminal i lukobran" koji sadrži tri zasebna elementa ukupne vrijednosti 1,125 milijarde kuna. Zvuči nestvarno kada se spominju milijarde, no, od tog iznosa većina sredstava odnosi se na izgradnju putničkog brodskog terminala za koji je zainteresiran investitor iz Venecije, Venezia Terminal Passeggeri.
Ipak, mjera 1.3.1. strategije koja glasi "Unaprjeđenje komunalnih usluga i infrastrukture", projekt broj 3 "Čišćenje podmorja pulske luke; putnički terminal i lukobran", čiji je nositelj projekta Lučka uprava Pula, a partner Grad Pula, u svojim tablicama navodi da će se za ovaj projekt "formirati tim za čišćenje pulske luke", "organizirati i provesti akcije čišćenja podmorja pulske luke" te "provesti pripremne radnje za izgradnju putničkog terminala i lukobrana, te izgraditi i staviti u funkciju putnički terminal i lukobran". Kako se dugi niz godina navodi da bi za sanaciju izuzetno derutnog pulskog lukobrana bilo potrebno oko deset milijuna eura, odnosno između 70 i sto milijuna kuna, a putnički terminal financirao bi investitor iz Venecije, ostaje nejasno na koji se način i kada te u kojem roku, namjerava očistiti podmorje pulske luke.
- Radna skupina uključena u proces izrade Strategije razvoja urbanog područja Pula usuglasila se o izboru deset projekata koji su ocijenjeni strateškima s obzirom na njihov očekivani doprinos razvoju urbanog područja Pula. Među njima je i razvojni projekt Čišćenje podmorja pulske luke: putnički terminal i lukobran koji sadrži tri zasebna elementa ukupne vrijednosti 1,1 milijardu kuna. Nositelj projekta izgradnje putničkog terminala za brodove na kružnim putovanjima je Lučka uprava Pula, a budući se radi o značajnoj investiciji prema Studiji izvedivosti i analizi troškova, sredstva se namjeravaju osigurati iz više izvora. U tom su pravcu već obavljeni pregovori sa stranim investitorima, a interes je pokazala međunarodna kompanija koja upravlja cijelim putničkim terminalom u Veneciji. Za sanaciju pulskog lukobrana potrebna su izuzetno velika financijska sredstva koja Lučka uprava Pula i Grad Pula ne mogu samostalno osigurati iz proračuna, pojasnili su iz Grada Pule. (Goran ROJNIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU