Upriličeni dijelovi Smareglinih opera

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon sedam dana intenzivnoga rada na brojnim radionicama, polaznici trinaestog izdanja međunarodnih glazbenih radionica Arena International predstavili su se brojnoj publici u pulskoj katedrali u subotu navečer podužim koncertom.

Budući da je ove godine 160. obljetnica rođenja Antonia Smareglie (1854. - 1929.), program je većim dijelom bio posvećen ovome skladatelju, kroz razna njegova više i manje široj publici poznata djela. Bio je to do sada najobimniji program ovih glazbenih radionica, a predstavili su se solisti, zbor i orkestar koji su bili sastavljeni od polaznika radionica i njihovih mentora te brojnih pulskih glazbenika i gostiju.

Nastupio i dječji zbor

Novost je i dječji zbor, koji je prilično solidno izveo Smaregline glazbene dionice, a novost je i uprizorenje dijela prvog čina Smaregline opere "Istarska svadba", kao i finale Mozartovog "Figarovog pira". Iznimno je velik i broj sudionika u svim formacijama, od zbora do orkestra.

Koncert je upravo započeo zborom kojim su ravnale najprije Maria Grazia Biancolin i potom Orietta Šverko, obje uz glasovirsku pratnju Tatiane Šverko, umjetničke ravnateljice tih radionica, a na repertoaru je bila opera "Il vassallo di Szigeth", odnosno druga scena i drugi čin te potom "Mamola".

Mladi klavirist Filip Alessio je odsvirao Smareglinu "Barcarolu", Tomislav Žabčić Matić, također je za klavirom odsvirao Beethovenovu sonatu "Les adieux", a pijanist Marin Premate Gershwinov "Preludij br. 3". Violinist Petar Ruk uz glasovirsku pratnju Vladimira Mlinarića izveo je "Meditation" iz Massenetove opere "Thais", a duo Patrizia Žudetić (sopran) i Ema Ulemek (klavir) Smaregline "Nell'onde chiare".

Zatim su uslijedili orguljaši, najprije Ivan Žufić s Pachelbelovom "Fughete", onda Cosmas Fruth s "Fuge in g-mol", a potom je Fruth pratio trubača Jana Mojzeša u Haendelovom "Juda Maccabeus".

Figarov pir

Zbor bijelih glasova izveo je "Cantico a Maria", čiji je autor također Smareglia, a njima je ravnala Orietta Šverko. Händel je bio i na repertoaru sopranistice Aline Taboline (klavirska pratnja Vitaliia Shalneva), a nakon toga svirali su gitaristi u raznim formacijama. Simpatičan duo čine Katarina Filipan i Kira Telegina, a Matiji Ruku i Ivi Cerkvenik pridružila se i sopranistica Tjaša Zidanić, s repertoarom od Smareglie do Piazzolle. Sekstet gitara, osim gore navedenih, čine i Patricija Turnšek i Marco Drandić, dok se bariton Cristian Stefanutti okušao u ariji Verdijeva "Rigoletta" uz pratnju Vladimira Mlinarića.

Četvrti čin iz Mozartovog "Figarovog pira" izveden je pod vodstvom dirigenta Alessandra Svaba i uz klaviristicu Desiree' Broggi, a solisti su bili Teo Visintin, Marina Maslova, Massimiliano Svab, Kseniia Proshina, Tetiana Stytsenko, Umberto Bassi, Tatiana Dementyeva, Aleksandra Kozlova, Alina Tabolina, Lidiia Fridman, Patrizia Žudetić, Natalia Gordeeva i Liliia Kolosova.

Orkestrom Arene International ravnala je Tatiana Šverko, a nastupila je i sopranistica Sofia Cingula. Njihov je nastup započeo Bachom, uslijedila je praizvedba obitelji Malpere, odnosno djela Dina Malpere u izvedbi Diega Malpere, te za kraj villotta iz "Istarske svadbe".

Odabir skladbi iz prvoga čina te opere izveo je zbor uz soliste i orkestar pod ravnanjem Tatiane Šverko, odnosno Alessandra Svaba, Vitaliiu Shalenovu i Desiree Broggi za klavirom, a solisti su bili Marina Maslova, Lidiia Fridman, Liliia Kolosova, Teo Visintin, Neven Stipanov, Massimiliano Svab i Joseph Lia. (V. BEGIĆ, snimio M. ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter