Unutar Velog Brijuna

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Unutar otoka" naziv je trodnevne manifestacije koja ukljucuje simpozij i medunarodnu skupnu izložbu na više lokacija na Velom Brijunu koju je organizirala udruga za suvremenu umjetnost H.A.I.K.U.. Izložba, koju je moguce pogledati do 31. kolovoza, otvorena je u petak navecer, a na njoj su se svojim radovima predstavili ILIA, Guy Moreton, SofijaSilvia, Mirjana Vodopija, Chrystel Lebas i Jeremy Millar.

Izložba je postavljena diljem Velog Brijuna: u secesijskoj gradevini koja je bila korištena kao kuca za camce i stan otockog lijecnika, u kapeli sv. Roka iz 16. stoljeca te u kongresnoj dvorani hotela Istre. U kuci za camce moguce je pogledati radove Guya Moretona i SofijeSilvije.



Moreton se predstavio fotografijama norveškog krajolika koje su snimljene u Skjoldenu, mjestu gdje je jedan od najvecih europskih filozofa Ludwig Wittgenstein potražio utocište divljine. Dvije fotografije koje su ondje nastale krase zidove jedne prostorije kuce za camce, a sve su sakupljene u knjizi "There Where You Are Not" ("Tamo gdje nisi"), koju je realizirao u suradnji s umjetnikom Alecom Finlayem i Dr. Micaelom Nedomu i koju je u toj sobici moguce prelistati.



Fotografije SofijeSilvije sakupljene pod nazivom "Brijuni" postavljene su u sve ostale sobe kuce za camce. Svojim fotografijama autorica istražuje povijest otoka i putem diptiha i triptiha cesto izolira slicne teme (priroda koju je oblikovao covjek) ili izvlaci pojedinosti i specificne poglede (interijeri hotelskih soba).



Crkvica sv. Roka cuva radove koje potpisuje ILIA (Ilia Smiljanic). Radi se o akvarelima u kojima, iako manjeg formata, dominiraju jednostavni pejzaži, ali u kojim je uz pažljivije gledanje moguce pronaci male likove ljudi uhvacene u nekoj akciji. U kongresnoj dvorani hotela Istra, publika je mogla pogledati instalaciju Mirjane Vodopije naziva "Dah". Radi se o fotografiji prirode velikog formata koju upotpunjuje videoprojekcija. Iako staticna, fotografija daje naznake pokreta, a video koji se vrti u donjem desnom kutu fotografije razbija prisiljenu mirnocu i stvara fiktivan dojam kretanja lišca. Umjetnica je tim radom pokušala usporediti ljudski dah s vjetrom i propitati se što se dogada s trenutkom koji prolazi i gdje on ostaje unutar realnosti. U kongresnoj je dvorani bilo moguce pogledati i dva videouratka umjetnika Jeremyja Millara i Chrystel Lebas.

Millar se predstavio umjetnickim filmom "Birds" ("Ptice") koji je takoder inspiriran životom i stvaralaštvom Ludwiga Wittgensteina, a kojeg je autor snimao u svom dvorištu, dok se u filmu Chrystel Lebas, snimljenom 2009. u Nacionalnom parku Risnjak, istražuje odnos ljudi prema životinjama.

Na simpoziju koji se održavao u subotu i nedjelju govorili su autori koji se predstavljaju na izložbi: SofijaSilvia, Guy Moreton, Chrystel Lebas i Mirjana Vodopija. Govorile su i Christine Frisinghelli, glavna urednica medunarodnog casopisa za umjetnicku fotografiju Camera Austria i voditeljica istoimene galerije, te Sandra Križic Roban, povjesnicarka umjetnosti i znanstvena suradnica Instituta za povijest umjetnosti u Zagrebu, koja je održala uvodno predavanje u simpozij o problematici mjesta unutar konteksta prirode.


Podijeli: Facebook Twiter