Bilo je dovoljno malo bolje promotriti mnoštvo od oko šest tisuća natiskanih Engleza, koji su nastupe oba benda ispratili u sjajnoj atmosferi, znajući im tekstove i prepoznajući im pjesme već s prvim taktovima, da bi se shvatilo koliko su neopsihodelični škotski art rockeri Django Django i engleski elektronički house duo Disclosure dva nova britanska benda u velikom usponu.
Publici su se preksinoć ova dva benda, za udarnog bendovskog programa prvog izdanja Unknown festivala u rovinjskom turističkom naselju Amarin, predstavila svatko sa svojim iznimno hvaljenim debitantskim albumom.
Django Django je za istoimeni prvijenac u The Guardianu dobio maksimalnih pet zvjezdica, dok je koncertna promocija plesnog house/synthpop/funk debija "Settle" braće Guya i Howarda Lawrencea nedavno rasprodala dvoranu u Brixtonu za svega 15 minuta. Mada nešto agresivnijeg beata, harmonijom i ritmikom, kako je dobro pogodio jedan pulski glazbeni sladokusac, Disclosure priziva deseti album Kraftwerka iz 2003. "Tour de France".
Ipak, koliko je god bilo u Rovinju uočljivo da su Disclosure trenutno možda i veća britanska hit pojava, i da taj plesni DJ house tandem s ugodnim nadosnimljenim ženskim vokalima godi posebno ženskoj publici (djevojaka je, inače, bilo dvije trećine na Unknown festivalu), večer pa i cijeli festival obilježio je odličan klasični bendovski lajv koncert Djanga Djanga.
Mada i oni imaju povremene iznimno sugestivne party sampleove i moćne tipke, određuju ih ipak dvoglasno pjevanje, vrsne ritmičke kreacije i fascinantna kontrola zvuka i energije. Maksimalno su uigrani; ovo im je bio, kako su rekli, zadnji nastup na kraju jednoipolgodišnje turneje, a teško je ne čuti u njihovoj glazbi prizvuke The Beach Boysa, ali i The Beatlesa.
Ne čudi pritom što psihodeličnim strukturama podsjećaju na kultni škotski bend The Beta Bend budući da je bubnjar i producent Djanga Djanga David Maclean rođeni brat člana Beta Benda Johna Macleana.
Sinoć su Django Django bez problema šest tisuća ljudi, sve do jednog, spustili u čučanj, pa je ta homogena komunikacija podsjetila na koncerte Queena. Nakon uvodnog tehničkog uštimavanja, scenu su doslovno razvalili sjajnom izvedbom "Skies over Cairo", zatim moćnom psihodeličnom surf pjesmom "WOR", kao i uspješnicama "Default" i "Firewater".
Nakon ova dva benda, noć je zaključio još jedan headliner festivala, DJ i producent Richie Hawtin, nekad poznat i kao Plastikman. Rođeni Englez, odrastao je od devete godine u Kanadi, ali je glazbeno stasao u susjednom Detroitu, i to na pionirskom detroitskom technu.
U narednim mjesecima, sinoćnju će uspješnu večer, posebno gostovanje dva svježa, a velika benda, sigurno marketinški iskoristiti engleski organizatori rovinjskog Unknown festivala za promociju drugog festivalskog izdanja idućeg ljeta. (Z. ANGELESKI)