U vrijeme krize investirali smo 230 milijuna američkih dolara, možda u krivo vrijeme, ali danas je svima lakše biti pametan. Sada nam naši brodovi stvaraju velike probleme u likvidnosti. Unatoč tome, platili smo sve dospjele obveze po čemu smo među rijetkim brodarima u svijetu, izjavio je Dragutin Pavletić, direktor Uljanik Plovidbe, izvještavajući danas dioničare na skupštini o stanju u društvu kome su brodogradilišta u Puli i Rijeci isporučila šest brodova u protekle četiri godine, a još čekaju dva iz Uljanika.
Dodao je da su početkom godine dosegnuli najdublje dno i od tada bilježe znakove oporavka. "Vozarine na naše brodove povećane su 45-50 posto od najnižih vrijednosti kakve su zabilježene početkom godine, ali ni to još nije dovoljno", zaključio je direktor godišnje izvješće u kojem je govorio o ostvarenom gubitku od 74 milijuna kuna. Odgovarajući na pitanje dioničara Gorana Pivačića o tom gubitku, Pavletić je naveo da je on posljedica pada vozarina, ali i troškova opremanja novih brodova.
Međutim, dioničari danas nisu odlučivali o načinu pokrivanja tog gubitka, već o raspodjeli dobiti od 42,5 milijuna kuna. Kako je moguće da društvo istovremeno bilježi dobit i gubitak? Uknjiženi gubitak je rezultat poslovanja svih tvrtki kojima upravlja pulski brodar, a ostvarena dobit rezultat samo matice društva, u koju nije uključeno poslovanje brodova. Međutim, ta dobit nije postignuta iz redovite poslovne aktivnosti već je ona najvećim dijelom rezultat prijenosa novca s tvrtke kćeri na maticu.
O mogućnosti podjele dividende nije se govorilo. Čitava je dobit prenijeta u rezerve i neraspoređenu dobit, kao i lani kada je prvi put u povijesti tvrtke prekinuta dva desetljeća duga praksa da dio zarade isplaćuju dioničarima. Prošle je godine Pavletić najavio dioničarima da će biti prisiljeni hrvatsku posadu zamijeniti strancima na svojim brodovima kako bi ostvarili dodatne uštede u poslovanju. To je još nije dogodilo, a poručio je da ostaje ta mogućnost. Inače, pulski brodar osigurava posao za 500 pomoraca iz svih krajeva Hrvatske.
Uskoro će flotu proširiti za 11. brod kada im Uljanik isporuči Puntu koju su porinuli u more još u ožujku 2012. Isporuka tog broda trebala je biti još u srpnju prošle godine ali je više puta odgođen dovršetak gradnje zbog problema s financiranjem. (P. GREGOROVIĆ)