Bivši predsjednik uprave Sonyja Norio Ohga, koji je razvojem kompaktnog diska (CD) uvelike utjecao na preobrazbu glazbene industrije, umro je u subotu u 81. godini, objavila je njegova kompanija. Ohga je bio predsjednik Sonyja od 1982. do 2000. godine i predvodnik evolucije tog proizvodaca elektronickih uredaja u globalno korporativno carstvo industrije zabave, koje se bavi glazbom, filmovima i racunalnim igrama.
"Ohga-san je preobrazovši Sony uspio tamo gdje su ostale japanske tvrtke bile neuspješne. Nije nikakvo pretjerivanje ako se razvoj Sonyja iz proizvodaca audio i video uredaja u vodecu kompaniju u svijetu zabave pripiše viziji i dalekovidnosti Ogha-sana", izjavio je sadašnji celnik Sonyja Howard Stringer.
Ohga je vodio pregovore s korporacijom CBS koje su dovele do stvaranja nakladnicke kuce CBS/Sony Records, danas Sony Music Entertainmenta. Njegova odluka iz 1989. godine da kupi Columbia Pictures za 3,4 milijarde dolara zacementirala je Sonyjevu poziciju kao konglomerata u industriji zabave, unatoc prvotnom žestokom protivljenju da se jedan od najpoznatijih hollywoodskih studija proda japanskoj kompaniji.
Ohga je i dizajnirao Sonyjev logo i nagledao ulazak kompanije na tržište video igara. Unatoc otporu cak i unutar kompanije, konzola PlayStation pojavila se u prodaji 1994. godine i uskoro postala srž Sonyjeva biznisa na tom tržištu. Pod Ohginim vodstvom, Sony je izveo revoluciju u glazbenoj industriji stvaranjem CD formata 1982. godine. Ohga je inzistirao na stvaranju formata velikog 12 centimetara na koji ce stati cijela Beethovenova Deveta simfonija bez prekida.
Jedan od rijetkih poraza doživio je nuspjehom Sonyjeva video formata Betamaxa koji je izgubio tržišnu utakmicu s konkurencijskim VHS-om. Svjestan važnosti brenda, sam je dizajnirao Sonyjev logo, rekavši da je ta cetveroslovna rijec najveca vrijednost kompanije. Vodeci japanski list Asahi Shimbun nazvao ga je danas "utjelovljenjem Sonyjeva duha".