Čak 93 posto vozača u Hrvatskoj smatra se dobrim vozačima, no u praksi se ne pokazuju baš tako vještima - čak 62 posto u svojoj je vozačkoj karijeri imalo prometnu nesreću, jednako tako polovica od onih, preostalih sedam posto vozača koji se smatraju lošim šoferima - pokazalo je HAK-ovo istraživanje provedeno tijekom ožujka na uzorku od 1.211 ispitanika.
Većina vozača je, kažu rezultati istraživanja, svjesna mogućih posljedica prekršaja, no budući da sebe smatraju jako dobrim vozačima, misle da ti prekršaji njih same, i ostale sudionike u prometu, neće dovesti u opasnost.
A što hrvatski vozači rade za volanom, time ipak ugrožavajući svoj, i tuđe živote? Kako je pokazalo istraživanje, 73 posto ih tijekom vožnje pije (ne alkohol), deset posto manje ih jede, 23 posto ih puši, a 71 posto vozača vozi umorno!
Kad je alkohol u pitanju, 21 posto ih priznaje da ponekad vozi pod utjecajem alkohola, dok velika većina, 81 posto vozača, za vrijeme vožnje priča na mobitel. Posebno je zabrinjavajuće to što čak 36 posto vozača za volanom šalje SMS-ove, mailove, ili pak surfa, odnosno lajka.
Većina vozača, nevjerojatnih 63,7 posto, obavlja najmanje tri, pa čak i do šest tih radnji tijekom vožnje, a manje od šest posto ispitanika u HAK-ovom istraživanju odgovorilo je da nikad ne čini išta od toga.
Dakle, od gotovo 1.200 ispitanika, samo njih 67 nikad ne koristi mobitel u vožnji, ne puši i ne jede, i ostalo, dok ostali to čine. Preračuna li se ovaj podatak u puno veći broj vozača, to znači da na svakih sto tisuća vozača gotovo 95 tisuća njih nešto radi za vrijeme vožnje.
Među onih 93 posto koji sebe smatraju dobrim vozačima, čak ih 54,6 posto ne poštuje prometne znakove, a općenito 71 posto ispitanika priznalo je da tijekom vožnje čine prometne prekršaje. Vozačice su, pokazalo je također istraživanje, odgovornije i opreznije od svojih muških kolega - 41 posto vozača čini dvije ili tri visokorizične radnje prilikom vožnje, za razliku od 28 posto vozačica.
- Sudionici našeg istraživanja usvojili su ispravne, načelne stavove prema rizicima u vožnji, no te spoznaje ne primjenjuju na sebe u konkretnim slučajevima. Pritom, i dalje sebe smatraju dobrim i odgovornim vozačima, kazao je jučer prilikom predstavljanja rezultata istraživanja Nenad Zuber iz HAK-a. (B. MRVOŠ PAVIĆ/NL)