Umjesto uređene rive stižu neatraktivni sadržaji

Prijedlog uređenja pulske rive
Prijedlog uređenja pulske rive

Javno izlaganje o Urbanističkom planu uređenja Riva u Puli održano prošlog tjedna izazvalo je podosta rasprave i povišenih tonova. Ponajviše stanara Punte, odnosno Kolodvorske ulice, čiji se okoliš i uređuje. Naime, polovica se plana (svi novi sadržaji), odnosi na područje od kraja rive i Ulice Starih statuta do Uvale Mandrač i Željezničkog kolodvora. Jako malo se govorilo o uređenju središnjeg dijela rive, što bi, prema stručnom mišljenju, ipak trebao biti prioritet.

Turistički autobusi po Kolodvorskoj

Ono što su stanari najviše kritizirali bili su garažna kuća koja bi se protezala od Parka kralja Zvonimira do Željezničkog kolodvora, potom akcent (toranj) tlocrta 120 kvadrata u objektu u kojem bi trebali biti smješteni prostori Lučke uprave, hidroavionsko pristaništa i trgovačka djelatnosti na području nakon Carinskog gata, te pontoni na kojima bi svoje mjesto našli novi sportski, kulturni i trgovački sadržaje. Začuđujuće, nitko od stanara Punte koji su prisustvovali javnom izlaganju nije se pobunio na preusmjeravanje turističkih autobusa u Kolodvorsku ulicu.

Nakon što su "prespavali" izlaganje i dojmovi se slegli, upitali smo stanare kako sada gledaju na predložena planska rješenja.

- Stvarno mi nije jasno zašto usmjeravaju autobusni promet našom ulicom, kaže nam stanarka vila Münz Sonja Perić, koja navodi i da je garažna kuća nerealno projektirana što su stanari provjerili jednostavnom računicom u prostoru, te da ona ne rješava problem parkiranja na ovom području.

- Sve je to upitno jer je nemoguće da poštuju odredbu konzervatora i pozicioniraju takav objekt, a da ne narušava vizuru vila Münz. U realnom životu dogoditi će se drugačije od onog što govore. Protivim se toj lokaciji garažne kuće jer samo sto metara dalje, iza Željezničkog kolodvora, ima jako puno prostora gdje garažna kuća ne bi nikome smetala i ne bi nagrđivala vrijedne objekte. Ovaj grad ima svoju povijest i težinu, mnogo vrlo vrijednih spomenika na koje smo ponosni i zbog kojih nam gosti dolaze. I sami izrađivači plana kažu da je to jedan od najkvalitetnijih dijelova grada, a sada se u njemu planira izgraditi neatraktivne elemente za logistiku (Lučku upravu, hidroavione), nedefinirane pontone i garažnu kuću. Nikakva nova kvaliteta grada, nikakva atrakcija već rješavanje logistike u najatraktivnijem dijelu grada, smatra Perić i navodi da se uređenjem rive trebao Puli dati novi impuls razvoja, a građani dobivaju samo šetnicu i biciklističku stazu, i to pored frekventne prometnice.

Izrađivač UPU Riva iz Studija BF, arhitekt Zoran Boševski, prema čijem je nagrađenom idejnom rješenju i izrađen ovaj prijedlog UPU-a, smatra, međutim, da će upravo pontoni biti novi centri koji će privući ljude.

- Kod nas gradovi nemaju takve građevine na pontonima i smatram da bi to bilo dosta atraktivno u dijelu koje to danas nije. Pula zaslužuje sređen kontakt s morem, a taj se potez može urediti po fazama. Ovo bi bio izlazak grada na more na jedan drugačiji način, odgovorio je na kritike Boševski.

Kaskadno podizanje se ne spominje

Još više od pontona stanare Kolodvorske ulice brine garažna kuća za koju su išli mjeriti na licu mjesta hoće li uopće stati na zamišljenu površinu te od koje ponajviše strahuju smatrajući da će im pod prozore donijeti ugostiteljske objekte od kojih neće moći normalno živjeti.

- Činjenica je da je cijeli plan teško provediv i osjećam da je jako podložan promjenama. Što se tiče garažne kuće ispada da je ona samo popratni sadržaj poslovnih prostora, a nigdje se u planu ne spominje kaskadno podizanje pa će na kraju biti jedna podzemna etaža i tri nadzemne s ugostiteljskim terasama na krovu. Nemam apsolutno ništa protiv podzemne garaže, ako će imati i deset podzemnih etaža, ali znam kako to kod nas ide, na kraju će imati tri nadzemne etaže i na krovu spomenik opijanju. Priznali su da su konzervatori stavili veto na postavljanje objekata ispred vila Münz stoga nije jasno zašto ustraju na dizanju garažnog objekta. Ista je stvar s 20-metarskim akcentom u prostoru, kaže nam i  Bernard Perković, stanar iz Kolodvorske ulice, koji ističe da se gostima u Puli sviđaju starine i zelenilo, a ne sviđaju derutna pročelja, problem parkiranja i neimanje šetnice na rivi pa se moglo područje oplemenit potezom more-zelenilo-starine i zaokružit u interesantnu cjelinu.

- Umjesto toga oni na rivu nabacuju pontone, akcente i garaže čime će nagrditi cijeli prostor. Zašto se mora u centar grada staviti garažna kuća koja košta kao sam vrag? Usto se za nju ne treba raspisati javni natječaj, iako se najkvalitetnija rješenja i traže na taj način. Meni ovo izgleda kao zauzimanje pozicija gdje će se samo otvarati kafići. Njih ima svugdje, a prirodne uvale, spoja arhitekture, mora, zelenila i industrije, nema. Poučeni smo iskustvima da se jedno govori a drugo na kraju radi. Imamo veliku perspektivu, ali nerazumnu administraciju, riva bi trebala biti ogledalo našeg grada no očito se ne razumije koncept življenja u gradu, zaključuje Perković. (Goran ROJNIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter