Gradska galerija Fonticus u Grožnjanu i protekli je vikend bila mjesto predstavljanja tri izložbena projekta.
Foto-slalom
Nina Zelenko i Fernando su predstavljeni fotografskim likovnim projektom nazvanim "U prvom licu množine: Grožnjan". Ovaj projekt, u dokumentarnoj maniri, predstavlja dvije fotografske zbirke. Za Ninu Zelenko kustos Eugen Borkovsky kazao je da je potomkinja jednog od prvih kreativaca Grožnjana, a ona i Fernando, koji je ovamo došao koje desetljeće kasnije, udružili su kreativne snage i ponudili svojevrsni paralelni foto-slalom. Zelenko predstavlja stare fotografije a Fernando istražuje i bilježi recentnu vizualnu situaciju istih motiva pa se pred posjetiteljima ukazuju diptisi. Negdje se ništa ali samo naizgled nije promijenilo a negdje se vide razlike. Likovni umjetnici su zaustavili umiranje grada daleke 1965. i otada se promijenilo mnogo toga, čak i politički sustav, čak i država.
- Fernando se poigrao: umjesto magarca kojeg je zabilježila Nina, nalazimo žensku osobu, našu kolegicu, kazao je kustos Eugen Borkovsky. "Ova igra trebala bi nas osvijestiti da sami sebe pitamo: koliko smo preozbiljni, samodopadni i sami sebi važni u ovom prelijepom gradiću. Zaslužuje li gradić naše egoizme? Nešto drugačije pitanje postavlja Fernando: Grožnjan se uspješno razvija kao Grad Umjetnika. Ali, sa uspjehom dolazi i komercijalizacija, kad pojedinci lokaciju iskorištavaju samo kao mjesto zarade bez obzira na umjetničke tendencije.
Idealni medij
Urška Savič predstavila se samostalnim izložbenim projektom "Nepodnošljiva lakoća" u kojem predstavlja radove sazdane od poigravanja običnim predmetima/situacijama za što se fotografska tehnologija pokazuje se idealnim medijem.
Daria Vlahov Horvat (1966.-2013.) predstavljena je kroz homage/samostalnu izložbu "Krajolik prikriven u stanja" u kojem je izbor iz njenog opusa predstavljen radovima nastalim između 1988. i 1997.
- Iako radovi na prvi pogled djeluju apstraktno, pažljivim promatranjem zapažamo da autorica bira elemente i njima sklapa novu realnost. Na svim radovima strpljivost se bori s gestom.
Polazište je uvijek pejzaž, a rezultat je uvijek unutarnje stanje, kaže uz ostalo Borkovsky. (Priredio M. RADIĆ)