Osnivanje difuznog hotela, stvaranje novih brendova, te kreiranje turističke destinacije koja pruža nezaboravan doživljaj, neki su od prijedloga koje za promociju umaškog turizma imaju umaški Laburisti – stranka rada i koje su na konferenciji za novinare prezentirali njihov gradski vijećnik Davor Rašin, te član predsjedništva stranke Valentino Štingl.
- Umag s okolicom ima što ponuditi i može doći do nove strukture gostiju, za sada se radilo samo na jačanju pojedinih sektora poput tenisa i to u interesu pojedinca. Tenis je odličan sport, ali zajednicu čine i ostali sektori turizma i usluge koje se mogu ponuditi. To su usluge ribolovnog turizma, škole jedrenja, ronilačkog turizma, jer imamo podvodna arheološka nalazišta, kulturni turizam, kajaking, biciklizam i ostale koji se žele uključiti, rekao je Štingl.
Rašin dodaje kako je stvaranje novih brendova i propagiranje lokalnih restorana, a uz to nužno je kao posebnost ovoga kraja promovirati i ribare koji su nezaobilazni dio priče, te izgraditi novi brend čiji bi naziv mogao biti "Mame do švoja", budući da je ovaj kraj poznat po izlovu ove ribe.
Dodaje kako tržište u Italiji već dvije godine ne otkupljuje ribu u špici sezone i lokalni ribari je nemaju kome prodati, a pa bi se po modelu promocije trebali ugledati na Buzet kao grad tartufa ili Tinjan grad pršuta.
- Difuzni hotel jedno je od mogućih rješenja koje je ponudila Udruga iznajmljivača jer je riječ o sistemu koji jako dobro funkcionira u Italiji, pa nema razloga zašto ne bi i kod nas. To je stvaranje jednog vida recepcije gdje se javljaju turisti koji dolaze u Umag i od tamo ih usmjeravaju do smještaja i ponude, svega onoga to je bitno za ovaj grad i ovo područje, kaže Rašin.
Ističe kako su zadnjih dana obavili više razgovora s predstavnicima Udruge iznajmljivača i naišli na potporu gradskih vlasti i Turističke zajednice, kontaktirali strane turističke agencije koje bi bile zainteresirane za suradnju, a pozivaju cijelu zajednicu da im se priključi u ovom projektu.
Rašin zaključuje kako je vrijeme da se građani ujedine jer se ponuda može zaokružiti podizanjem usluga kvalitete u turizmu, stavljanjem muzeja u funkciju, afirmiranjem autentičnih lokalnih ugostitelja i malih obrtnika a vrlo je važno da se u priču uključe privatni iznajmljivači čiji doprinos nije neznatan, jer je lani kod njih ostvareno nešto više od pola milijuna noćenja. (V. HABEREITER)